FANDOM

Yakumo Oomori (大守 八雲, Ōmori Yakumo) zajmował się egzekucjami w organizacji Drzewa Aogiri. Zazwyczaj jest nazywany Yamori (ヤモリ, pl. Gekon). Ze względu na swoją brutalność, znany jest także jako Jason z 13. dzielnicy.
Jason pojawia się także w pobocznej historii Tokyo Ghoul: Jack.

WyglądEdytuj

Posiada blond włosy i "ostre" jaszczurkowate oczy. Jego twarz jest spłaszczona tak, że wygląda jakby w dzieciństwie wpadł twarzą na ścianę i tak mu zostało. Yamori jest tak przerażający na jakiego wygląda. Ma około sześć stóp wysokości oraz należy do grona cięższych ghuli. W swoim zwyczajnym ubraniu - białym garniturze i czarnej koszuli - przypomina typowego gangstera. Jego maska jest odniesieniem do Jasona Voorheesa, który także nosił maskę hokejową odzwierciedlającą gwałtowny temperament.

OsobowośćEdytuj

Niezbyt wiele wiadomo na jego temat przed aresztowaniem, jednak pewne czynniki spowodowały, że Yamori ukształcił w sobie sadystyczną osobowość, którą uważa za sposób ucieczki od tortur. Jest także podstępnym ghulem ze skłonnościami do manipulacji innymi; jest w stanie użyć przemocy, by dostać to, czego chce.
Po osobie, która go torturowała odziedziczył nawyk strzelania palcami.

FabułaEdytuj

PrzeszłośćEdytuj

W pewnym momencie swojego życia, Yamori stracił matkę.

Nim zyskał pseudonim "Jason", za swoje działania został uwięziony w Centrum Aresztu Ghuli położonym w 23. dzielnicy. Został uwolniony dzięki wydaniu informacji na temat wydarzeń w 13. dzielnicy.

Podczas pobytu w Centrum Aresztu Ghuli był torturowany przez sadystycznego inspektora. Desperacko próbował uciec od bólu: uznał w ten sposób siebie za oprawcę, a nie za ofiarę. Kiedy ich role uległy zmianie, poczuł strach, jakiego nigdy wcześniej nie doświadczył; wydawać się mogło, że naprawdę przeobraził się w człowieka.

Podczas tortur poznał nowe techniki zadawania bólu ghulom. Zaczął je wykorzystywać, by zadowolić siebie samego. Robi to poprzez poszukiwanie "zabawek" i zaprowadzanie ich do jego "pokoju zainteresowań".
Yamori using his kagune to block Kureo's quinque.png

Mado kontra Yamori.

Saga AogiriEdytuj

Yamori i Nico otrzymali od liderów Aogiri rozkaz uprowadzenia Rize Kamishiro lub "osoby, która pachnie tak jak ona". Wraz z Ayato Kirishimą napadają na Anteiku i porywają Kena Kanekiego. Yamori poinformował Tatarę, że schwytali kogoś, kto ma w sobie "część Rize" oraz, że zaprowadzą go do miejscówki Noro.

Yamori postanowił zrobić z Kanekiego swoją nową zabawkę. Nico dowiedział się o planie Anty-Aogiri dotyczącym ucieczki - Yamori przerwał akcję, zabijając Tetsu i Moku. Obiecał Kanekiemu uwolnienie pozostałych członków organizacji w zamian za zostanie jego niewolnikiem. Kaneki, nie mając innego wyjścia, przyjął ofertę.

Kiedy znaleźli się w "pokoju zainteresowań", Yamori rozpoczął tortury Kanekiego, które trwały dziesięć dni. Zaaplikował Kanekiemu płyn zmniejszający gaz RC, by odebrać mu moce ghula i odcinać mu palce u nóg i dłoni. Kiedy efekty strzykawki zaniknęły, zmuszał Kanekiego do jedzenia mięsa, by zregenerował się. Później, pozostawił w jego uchu chińską czerwonogłową stonogę.

Wciąż nie będąc w stanie zniszczyć psychiki Kanekiego poprzez fizyczne tortury, Yamori zmusza go do
Kaneki cutting Yamori's kakuja arm.png

Kaneki odcina Kakuję Yamoriego.

wyboru jego następnej ofiary - Kouto lub Kei. W ten sposób ujawnił, że ich umowa została unieważniona. Ponieważ Kaneki nie był w stanie zdecydować, Yamori zabił oba ghule. To uwalnia w Kanekim jego stronę ghula.

Kiedy CCG atakuje kryjówkę Aogiri, Yamori postanowia pożreć Kanekiego. Jednakże, zamiast tego, to on zostaje przez niego ugryziony. Został pokonany poprzez utracenie swojego kagune. Kaneki pozostawił go ciężko rannego w pokoju zainteresowań.

Juuzou Suzuya odnalazł niezdolnego do walki Yamoriego i zabił go.

RelacjeEdytuj

Ken KanekiEdytuj

Yamori uważa Kanekiego za "dobrą" zabawkę do tortur. Widzi go jako słabego, działającego moralnie chłopca oraz zmusza go do używania umiejętności szybkiej regeneracji, by zadowolić swoją sadystyczną naturę. Ironicznie, Yamori - który wierzył, że wystarczająco osłabił Kanekiego - został przez niego pokonany oraz był katalizatorem jego przemiany.

Niko Edytuj

Yakumo wyżywa się na nim, według mangi są razem (Niko jest homoseksualistą, wychodzi na to, że Yamori też...)

Yamori jest potężnym ghulem. Jest bardzo silny oraz szybki. Uważane jest to za wynik pożywiania się przez niego na innych ghulach. W 13. dzielnicy nie ma praktycznie nikogo, kto byłby w stanie się z nim zmierzyć.

  • Kagune Rinkaku: Jego kagune przybiera postać dwóch macek pokrytych "kolcami". Jako typowy posiadacz Rinkaku, jest bardzo silny oraz szybko się regeneruje. Yamori opanował swoje kagune na tak mistrzowskim poziomie, że może tworzyć jego najrozmaitsze formy, np. pazurów, które przywiązują się do jego rąk.
  • Kagune Kakuja: Po ucieczce z więzienia, Yamori zaczął pożerać ghule w 13. dzielnicy oraz wytworzył silną, niekompletną kakuję. Kagune to zakrywa jego głowę oraz ramię, tworząc coś w rodzaju zbroi. Zbroja ta dodaje więcej siły w atak oraz pozwala na szybsze gojenie się ran. Ponieważ kakuja ta jest niekompletna, Yamori nie kontroluje jej oraz walczy "na ślepo".

CiekawostkiEdytuj

  • Jego pseudonim - Jason - jest nawiązaniem do postaci Jasona Voorheesa z serii filmów Piątek, trzynastego. Czasami Yamori nosi maskę hokejową, która była znakiem rozpoznawczym Jasona Voorheesa.
    • Nawiązaniem do wspomnianej serii filmów jest także fakt, że Yamori pochodzi z 13. dzielnicy.
  • Yamori lubi tortury, krzyki oraz mimikę rozpaczy.
  • Hobby Yamoriego to kolekcjonowanie narzędzi tortur oraz poszukiwanie trudnych do zdobycia łupów.
  • Przed rozpoczęciem tortur, Yamori był o wiele szczuplejszy i "mniejszy", dając do zrozumienia, że zyskał swoją obecną postawę po zostaniu "Jasonem". Odzwierciedla to fizyczną zmianę Kanekiego po torturach zadanych z rąk Yamoriego.

PrzypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki