FANDOM

Uta (ウタ, Uta) jest dawnym przyjacielem Renji Yomo i Itori. Jest właścicielem Studia Masek HySy, gdzie zajmuje się sprzedażą masek oraz członkiem grupy Clowns. Jest znany wśród śledczych CCG jako Człowiek Bez Twarzy (ノーフェイス ang. No Face).

WyglądEdytuj

Jego ciało jest pokryte tatuażami, a kakugan zawsze pozostaje widoczny. Kaneki uważa wygląd Uty za nieco straszny.

W czasach młodości, jego włosy były jaśniejsze, zaczesane do tyłu i czasami utrzymywane przez opaskę. W tamtym okresie nie miał żadnych tatuaży. Jego biała maska zakrywa oczy i przedstawia niczego nie wyrażającą twarz w stylu, w jakim niegdyś tworzono lalki voodoo.

Tatuaż na jego szyi przedstawia łaciński cytat zapisany greckimi literami:

Νεχ ποσσυμ τεχυμ ωιωερε, νεχ σινε τε.

—Martial, Epigram XII,

Osobowość Edytuj

Używa bardzo miłych zwrotów podczas rozmów i wydaje się być przyjazną osobą. Chociaż wyraz jego twarzy prawie zawsze pozostaje taki sam, w pewien sposób drażni on innych ludzi.

Jako artysta, Uta posiada egzotyczną estetykę i często jest zauważany w czasie posiadania chorych, jednak mistrzowskich upodobań. Posiada duży respekt dla innych artystów. Uta przedstawia się poprzez poszukiwania inspiracji i kunszcie masek, bazowanych na wspomnianych pomysłach.

W latach młodości, Uta był bardziej sadystyczny i dziki i wydaje się obecnie nie posiadać tych cech. Jednakże, nie zmienił się kompletnie, co ukazały jego powiązania z Clownami, gdzie uznał upadek Kanekiego za "zabawny". Tak jak wszyscy członkowie organizacji, wydaje się rozkoszować chaosem i destrukcją. Jednakże, jego osobiste motywy są niejasne i do końca nie wiadomo czy jest to związane z jego lgnięciem do hedonizmu.

Pomimo swojej sadystycznej i hedonistycznej natury, Uta udowodnił przy kilku okazjach, że posiada troskę o dobro innych. Jako dawny lider 4. dzielnicy i renomowany twórca masek, jego reputacja sprawia, że osoby szanują go oraz proszą o rady. Wydaje się także posiadać tendencję do zapoznawania swoich znajomych między sobą dla ich własnych korzyści.

FabułaEdytuj

PrzeszłośćEdytuj

Pojawienie się "Gołębi"Edytuj

Ken Kaneki i Touka Kirishima pojawili się w Studiu Masek HySy, by zdobyć maskę dla Kanekiego. Sprawdzając wymiary Kanekiego, Uta rozmawiał z nim na temat Touki oraz tego jak niebezpieczne są poszczególne dzielnice.

Mając okazję, Uta przyniósł Kanekiemu jego świeżo wykonaną maskę do Anteiku podczas treningu z Touką. Poprosił go o przymiarkę i dodał, że umieścił przepaskę na oko po prawej stronie, ponieważ chciał odsłonić lewe oko Kanekiego.

Saga SmakoszaEdytuj

Pojawia się jedynie podczas zabierania Kanekiego do Helter Skelter - baru, którego właścicielką jest Itori. Oboje szokują go, kiedy Itori nakłada jedną z masek Uty, by go przestraszyć. Ukazana zostaje ich przyjazna pogawędka, podczas której mowa jest o przeszłości ich i Renjiego oraz o tym jak niebezpieczna była niegdyś 4. dzielnica.

Saga AogiriEdytuj

Uta dołącza do drużyny, której zadaniem jest odbicie Kanekiego z rąk Aogiri; znajduje się w grupie z Yomo, Touką, Nishikim i Tsukiyamą. Tsukiyama zauważa, że Uta nie używa swojej pełnej mocy, pozostawiając Kagukan aktywny przez cały czas. Uta odpowiada mu, że nie musi być teraz zbyt poważny i jest tam jedynie dla Kanekiego. Dodaje też, że nie stał się przez ten czas leniwy.

Pomimo nie używania swojej pełnej mocy, jest w stanie walczyć tak samo dobrze jak Renji i Tsukiyama. Kiedy udaje im się odnaleźć Kanekiego, Uta jest tą osobą, która próbuje go pocieszyć po tym wszystkim co przeszedł.

Operacja Tłumienia Sowy Edytuj

Aukcja Edytuj

Po Aukcji Edytuj

Eksterminacja Rose Edytuj

Trzeci Atak na Cochlei Edytuj

Oblężenie Clownów Edytuj

Relacje Edytuj

Renji Yomo Edytuj

Poznali się po raz pierwszy, gdy Uta był szefem 4. dzielnicy i stoczyli ze sobą kilka pojedynków na równych podstawach, nigdy ich nie kończąc, gdyż wiedzieli, że oboje umrą, jeżeli wpadną w szał. Ze względu na jego niespotykaną siłę, Uta zaproponował Yomo sojusz oraz przyjaźń.

Itori Edytuj

Uta i Itori należą do Clowns oraz najwyraźniej przyjaźnią się ze sobą od wielu lat. Posiadają bardzo swobodną relację.

Ken Kaneki Edytuj

Uta uważa Kanekiego za interesującego, gdyż jest pierwszym jednookim ghulem jakiego kiedykolwiek poznał. Widzi go także jako cennego klienta.

Roma Hoito Edytuj

Oboje należą do grupy Clowns; Uta okazał nieznaczne zainteresowanie jej bezpieczeństwem podczas napadu na Aukcję.

Take Hirako Edytuj

Uta poznał Hirako dziesięć lat temu podczas dochodzenia w sprawie Clownów w 4. dzielnicy i był zainteresowany jego umiejętnościami. Gdy znowu stoczyli ze sobą pojedynek w czasie napadu na Aukcję, Uta skomplementował Hirako za udoskonalenie swoich umiejętności. Uta jednak traktował go poniekąd jak zabawkę, często oceniając jego zdolności podczas ich walki i cieszyło go wydobywanie różnych emocji z jego zazwyczaj pokerowej twarzy.

Asa Edytuj

Od najmłodszych lat, Asa podziwiała Utę. Dorastała bowiem w czasach, kiedy to on był liderem ghuli z 4. dzielnicy. Choć zdążyła przenieść się do 23. dzielnicy, wciąż odwiedza Utę i pomaga mu w pracy. Uta okazał troskę o jej bezpieczeństwo, gdy została zaatakowana przez Noyamę, odpędzając go i mając nadzieje, że nie skrzywdzi on dziewczyny.

Tsumugi Yamagata Edytuj

Ta dwójka była przyjaciółmi od wielu lat i posiadali duży podziw względem siebie jako artyści. Tsumugi była mentorką dla młodszego ghula i często mu dokuczała ze względu na jego "okropny" styl artystyczny. Uta szanował ją i ignorował Noyamę, który ostatecznie zabił Tsumugi w wyniku nie zwracania uwagi na prześladowczego ghula.

Donato Porpora Edytuj

Nieznana jest dokładna relacja między nimi, lecz wydają się posiadać spokojną i swobodną relację.

Uta jest doskonałym twórcą masek, które oferuje wielu ghulom z 20. dzielnicy. Podobnie jak inne ghule, jest on silniejszy, szybszy i bardziej giętki od człowieka. Jest w stanie się regenerować, a normalne ludzkie bronie nie są w stanie go skrzywdzić. W latach młodości, był w stanie pokonać kilka ghuli na raz. Jego siła spowodowała, że stał się "strażnikiem pokoju" w 4. dzielnicy.

  • Nieznane kagune:
  • Nadludzka zwinność:
  • Nadludzka regeneracja:
  • Zmiana kształtu:

CiekawostkiEdytuj

  • W pierwszym notowaniu najpopularniejszych postaci, Uta zajął czwarte miejsce. W najnowszym zaś, zajął ósme.
  • Uta lubi tworzenie masek, muzykę, ludzi i sztukę.
  • Tatuaż na jego szyi perfekcyjnie opisuje relację pomiędzy ghulami a ludźmi.
  • Uważa ludzkie jedzenie za artystyczne ze względu na jego kolor i układ, podczas gdy Asa i inne ghule uważają je za niesmaczne i odrażające.
  • Nigdy nie widziano, by Uta używał podczas walki swojego Kagune. W większości przypadków walczy wręcz.
  • Uta jest powiązany z numerem "19", który jest nawiązaniem do karty tarota, Słońca (XIX).
  • Tokyo Ghoul Trump, Uta jest Ósemką Karo.

PrzypisyEdytuj