FANDOM

Uta (ウタ, Uta) jest dawnym przyjacielem Renji Yomo i Itori. Jest właścicielem Studia Mask HySy, gdzie zajmuje się sprzedażą masek. Kiedy był nastolatkiem, wśród śledczych CCG w 4. dzielnicy znany był jako Człowiek Bez Twarzy (ang. No Face).

WyglądEdytuj

Jego ciało jest pokryte tatuażami, a Kakugan zawsze pozostaje widoczny. Kaneki uważa wygląd Uty za nieco straszny. W czasach młodości, jego włosy były jaśniejsze, zaczesane do tyłu i czasami utrzymywane przez opaskę. W tamtym okresie nie miał żadnych tatuaży. Jego biała maska zakrywa oczy i przedstawia niczego nie wyrażającą twarz w stylu, w jakim niegdyś tworzono lalki voodoo.

Tatuaż na jego szyi przedstawia łaciński cytat zapisany greckimi literami:

Νεχ ποσσυμ τεχυμ ωιωερε, νεχ σινε τε.

Martial, Epigram XII,

Osobowość Edytuj

Używa bardzo miłych zwrotów podczas rozmów i wydaje się być przyjazną osobą. Chociaż wyraz jego twarzy prawie zawsze pozostaje taki sam, w pewien sposób drażni on innych ludzi. W latach młodości, Uta był bardziej sadystyczny i dziki.

FabułaEdytuj

Pojawienie się "Gołębi"Edytuj

Ken Kaneki i Touka Kirishima pojawili się w Studiu Mask HySy, by zdobyć maskę dla Kanekiego. Sprawdzając wymiary Kanekiego, Uta rozmawiał z nim na temat Touki oraz tego jak niebezpieczne są poszczególne dzielnice.

Mając okazję, Uta przyniósł Kanekiemu jego świeżo wykonaną maskę do Anteiku podczas treningu z Touką. Poprosił go o przymiarkę i dodał, że umieścił przepaskę na oko po prawej stronie, ponieważ chciał odsłonić lewe oko Kanekiego.

Saga SmakoszaEdytuj

Pojawia się jedynie podczas zabierania Kanekiego do Helter Skelter - baru, którego właścicielką jest Itori. Oboje szokują go, kiedy Itori nakłada jedną z masek Uty, by go przestraszyć. Ukazana zostaje ich przyjazna pogawędka, podczas której mowa jest o przeszłości ich i Renjiego oraz o tym jak niebezpieczna była niegdyś 4. dzielnica.

Saga AogiriEdytuj

Uta dołącza do drużyny, której zadaniem jest odbicie Kanekiego z rąk Aogiri; znajduje się w grupie z Yomo, Touką, Nishikim i Tsukiyamą. Tsukiyama zauważa, że Uta nie używa swojej pełnej mocy, pozostawiając Kagukan aktywny przez cały czas. Uta odpowiada mu, że nie musi być teraz zbyt poważny i jest tam jedynie dla Kanekiego. Dodaje też, że nie stał się przez ten czas leniwy.

Pomimo nie używania swojej pełnej mocy, jest w stanie walczyć tak samo dobrze jak Renji i Tsukiyama. Kiedy udaje im się odnaleźć Kanekiego, Uta jest tą osobą, która próbuje go pocieszyć po tym wszystkim co przeszedł.

Uta jest doskonałym twórcą masek, które oferuje wielu ghulom z 20. dzielnicy. Podobnie jak inne ghule, jest on silniejszy, szybszy i bardziej giętki od człowieka. Jest w stanie się regenerować, a normalne ludzkie bronie nie są w stanie go skrzywdzić. W latach młodości, był w stanie pokonać kilka ghuli na raz. Jego siła spowodowała, że stał się "strażnikiem pokoju" w 4. dzielnicy.

CiekawostkiEdytuj

  • Uta zajął czwarte miejsce na liście najpopularniejszych postaci.
  • Uta lubi tworzenie masek, muzykę, ludzi i sztukę.
  • Tatuaż na jego szyi perfekcyjnie opisuje relację pomiędzy ghulami a ludźmi.
  • Nigdy nie widziano, by Uta używał podczas walki swojego Kagune. W większości przypadków walczy wręcz.

PrzypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki