FANDOM

Co ty do cholery wiesz?! To wszystko dlatego, że nie mogę jeść, że mogę być celem o każdej porze i to wszystko dlatego, że jestem ghulem! Nie ważne jak bardzo się staram, istnieje mur, którego nigdy nie będę mogła przeskoczyć i istnieje szczęście, którego nigdy nie zaznam. Lecz, ja nadal kurczowo trzymam się życia. Pomimo tego wszystkiego.

—Touka Kirishima, Tokyo Ghoul: Codzienność Rozdział 2

Touka Kirishima (霧嶋 董香, Kirishima Tōka) jest ghulem oraz byłą pracownicą Anteiku.

Podczas polowań, przywdziewa króliczą maskę, a jej aliasem jest Królik (うさぎ, Usagi). Na początku serii jest na drugim roku w Liceum Kiyomi, a po kilkumiesięcznym przeskoku czasowym rozpoczyna trzecią klasę.

Po dwóch latach od Operacji Tłumienia Sowy, pracowała jako menadżer baru kawowego, :re. Po destrukcji lokalu, dołączyła do nowo utworzonej organizacji, Kozy, która przeniosła się do 24. dzielnicy wraz z pozostałymi członkami.

Wygląd Edytuj

Touka jest szczupłą i atrakcyjną nastolatką. Posiada czarne (ciemnoniebieskie w anime) włosy ścięte na boba oraz długą grzywkę, sięgającą do policzka, zakrywająca prawą część jej twarzy. Większość uważa ją za uroczą, normalną dziewczynę, której nikt nie posądziłby o bycie ghulem. Jej twarz oraz fryzura sprawiają, że jest bardzo podobna do swojej matki oraz młodszego brata, co spowodowało, że początkowo Banjou pomylił ją z Ayato. Najczęściej zakłada strój kelnerki lub mundurek szkolny, aczkolwiek jej ubrania na co dzień są bardziej chłopięce.

Jako Królik, nosi długi płaszcz, maskę królika oraz blond lub czasami różową perukę, aby ukryć swoją tożsamość. Po wydarzeniach z Aogiri, jej włosy sięgają do ramion, jednak jej grzywka jest nadal taka sama. Jako dziecko, Touka nosiła sukienki, a jej grzywka odsłaniała całą twarz i dodatkowo była spięta po lewej stronie spinką w kształcie królika.

Po przeskoku czasowym, Touka wyrosła na piękną kobietę oraz wróciła do swojej fryzury z początku serii z tą różnicą, że jej grzywka jest znacznie krótsza, a jej włosy są bardziej falowane. Zaczęła nosić również bardziej kobiece ubrania. Jej strój kelnerki składa się z białej bluzki i czarnego fartucha. Gdy przemieszcza się po mieście jako "ghul", ma na sobie płaszcz, spodnie i kozaki.

Po Oblężeniu Clownów, Touka pofarbowała swoje włosy na oryginalny kolor.

Osobowość Edytuj

Jej nierozważna postawa wywodzi się z prowadzenia ciężkiego podwójnego życia jako człowiek oraz ghul. Jako człowiek, jest uważana za normalną dziewczynę uczęszczającą do szkoły, mającą zwyczajnych przyjaciół i pracującą w kawiarni jako kelnerka. Pod postacią ghula zostaje ukazana jej lekkomyślna i bezwzględna osobowość pełna nienawiści do śledczych CCG. Wynika to z faktu, że jej rodzina została przez nich wyniszczona, a ona sama została zmuszona do prowadzenia życia zbiega do czasu rozpoczęcia nauki w szkole. Po odseparowaniu jej od brata - Ayato - zaczyna doceniać swoje ludzkie życie i desperacko się go trzyma. Jak zauważył Shuu Tsukiyama, wcześniej wydawała się być bardziej niebezpieczna i oschła, jednak z czasem zmiękła na wskutek swoich przyjaciół oraz ewentualnego wpływu Kanekiego. W wieku czternastu lat, Touka wykazywała się zdecydowanie większym chłodem oraz szorstkością, które zaniknęły z upływem czasu.

Po przeskoku czasowym, Touka stała się delikatniejsza i spokojniejsza w przeciwieństwie do dawnej siebie. Uśmiecha się częściej oraz wita z innymi ludźmi nawet poza miejscem pracy. Czasami jednak wraca do swojej dawnej osobowości, jeżeli rozmawia z osobami, z którymi jest dość dobrze zaznajomiona, np. Nishikim lub Tsukiyamą.

Fabuła Edytuj

Main.png Osobny artykuł: Biografia Touki Kirishimy

Relacje Edytuj

Main.png Osobny artykuł: Relacje Touki Kirishimy

Jako członkini grupy Anteiku, Touka przez większość swojego życia przygotowywała się do walki z Gołębiami i szalonymi ghulami, które zagrażały 20. dzielnicy. W oparciu o jej nieokrzesaną i gorącokrwistą naturę, jej kagune skupia się na szybkich i silnych atakach.

  • Kagune ukaku: jej kagune tworzy się z gazu RC pochodzącego z okolic ramion pod postacią czarnego skrzydła. Jak w przypadku typowych posiadaczy ukaku, jej siła wywodzi się głównie ze sprawności oraz umiejętności strzelania pociskami. Zazwyczaj atakuje swoich przeciwników szybko i z zaskoczenia. Może wywołać poważne uszkodzenia dzięki skupianiu całej swojej mocy na jeden atak lub wystrzeliwanie salwy pocisków. Z daleka jest w stanie wystrzelić ich wystarczająco dużo, by przerosły jej wrogów. Podczas pojedynczych ataków, jej kagune może opaść na dół i przypominać typ koukaku. Jako typowa posiadaczka ukaku, ma krótki dostęp do gazu RC, a im dłużej trwa walka, tym mniej siły jej pozostaje. Z upływem czasu, Touka nauczyła się wytwarzać drugie skrzydło, o znacznie większych rozmiarach.
  • Pseudo-elektrokineza: kagune Touki wytwarza aurę przypominającą swoim wyglądem błyskawice, które powodują dodatkowe obrażenia.
  • Nadludzka szybkość: podczas walki, Touka jest w stanie poruszać się na tyle szybko, by przeciwnik nie był w stanie jej namierzyć przez krótki okres czasu.
  • Nadludzka wytrzymałość: mimo wyczerpującej walki z Ayato i jej konsekwencji, Touka była w stanie zachować przytomność.

Ciekawostki Edytuj

  • W pierwszym notowaniu najpopularniejszych postaci, Touka zajęła drugie miejsce. W najnowszym zaś, zajęła pierwsze.
  • Touka lubi szkołę i króliki, lecz nienawidzi śledczych CCG, głupich ludzi i klasycznej literatury.
  • W niektórych scenach jej prawe oko jest widoczne, większość z nich jednak to momenty, w których aktywuje swój kakugan.
  • Na niektórych panelach mangi można zauważyć zaakcentowaną przy jej postaci liczbę "2", która w tarocie oznacza Papieżycę (II).
  • W Tokyo Ghoul Trump, Touka jest Asem Trefl.
  • Touka nie ma talentu w strzyżeniu włosów. Jej dotychczasowymi "ofiarami" są Hinami oraz Yomo.

Cytaty Edytuj

Krzyczysz, że twoje życie jest koszmarem? To znaczy, że moje tym bardziej, bo egzystuje tak od urodzenia?!

—Touka Kirishima (do Kanekiego), "Rozdział 3 Koszmar"

Co jest złego... w tym, że... chcemy żyć... skoro przyszliśmy na ten świat... i tu się wychowaliśmy? Co mamy zrobić, jeśli możemy jeść tylko ludzi? Jak mamy dobrze żyć obdarzeni taką naturą?! Jak?! Patrzycie na nas z góry i prawicie kazania! Inaczej byście śpiewali, gdybyście sami byli ghulami! [...] Nawet ghule... Nawet ja... chcę żyć... tak samo jak wy...!

—Touka Kirishima (do Mado), "Rozdział 25 Zrozumienie"

Wierzę w niego. Wierzę, że powróci do Anteiku.

—Touka Kirishima (do Yomo)

Zobacz też Edytuj