FANDOM

Te tchórzliwe lwy zamknęły siebie w klatce, dla własnej woli wolności. Nawet pomimo tego, że lew powinien być królem wszystkich bestii.

—Rize Kamishiro, Tokyo Ghoul Historia Poboczna: Rize

Rize Kamishiro (神代 利世, Kamishiro Rize) jest ghulem, który uciekł z organizacji V oraz przybraną córką Matasaki Kamishiro. Jest także znana pod pseudonimem Pożeracz (大喰い, Ōkui). Ze względu na swoje nawyki żywieniowe, stanowiła spore zagrożenie dla ghuli zamieszkujących 11. oraz 20. dzielnicę. Jest również dawczynią organów, które zostały przeszczepione Kenowi Kanekiemu, Kuronie i Nashiro Yasuhisa oraz Kichimurze Washuu czyniąc z nich jednookich ghuli.

WyglądEdytuj

Rize jest nieśmiałą, szczupłą dziewczyną z długimi lawendowymi włosami i figurą klepsydry. Jako ghul wtapiający się w ludzkie społeczeństwo, ma na sobie ubrania w lekko staroświeckim stylu pasujące do młodej kobiety, często odsłaniające dekolt, który może służyć przy uwodzeniu męskich ofiar. Rize jest świadoma swojej atrakcyjności, którą wykorzystuje do zmylania potencjalnych ofiar.

Gdy była młodsza, posiadała krótsze, sięgające do policzków włosy.

OsobowośćEdytuj

Rize jest żarłocznym i niezależnym ghulem działającym niczym femme fatale wobec swoich ofiar, które poddają się jej wdziękom. Jest tajemniczą kobietą ze sporą ilością znajomych, których później pozostawia, robiąc na nich dziwne wrażenie. Osoby, które wdają się z nią konflikt, rzadko wychodzą z niego żywe - wyjątkiem jest Banjou, który uważa jej samodzielność oraz siłę za atrakcyjne cechy. Nie ma żadnych ambicji, a żeby zaspokoić swoją nudę, błąka się bez celu po rozmaitych dzielnicach.

Po uratowaniu przez Renjiego Yomo, zostało ukazane, że efekty niewoli i wygłodzenia sprawiły, że stała się niestabilna psychicznie, nie będąc w stanie rozpoznać otoczenia i być zmuszona związana łańcuchami. To również ukazało bezbronną stronę Rize, gdyż rozpłakała się ze strachu przed swoim przybranym ojcem.

Przeszłość Edytuj

PrologEdytuj

Steel beams fall on Rize

"Wypadek" Rize.

Rize obrała sobie za cel zauroczonego w niej Kanekiego. Kiedy zyskała szansę udania się z nim na randkę, zaprowadziła go do odizolowanego miejsca, w którym rozpoczęła polowanie. Kiedy Kaneki odkrył, że jego partnerka jest ghulem, zaczął uciekać. Rize podążyła za nim, zadając mu poważne obrażenia na brzuchu. Nim zadała ostateczny cios, stalowe deski spadły na nią z pobliskiego budynku, doprowadzając do jej "śmierci". W Szpitalu Ogólnym Kanou, doktor Akihiro Kanou postanowił przeszczepić Kanekiemu organy Rize, twierdząc, że dziewczyny już nic nie uratuje, a jego pacjent potrzebuje natychmiastowej operacji.

W drugim odcinku anime, Rize pojawia się w halucynacjach Kanekiego, kiedy ten był głodny oraz próbował zwalczyć swoje instynkty ghula.

Saga AogiriEdytuj

Podczas tortur przeprowadzanych przez Yamoriego. Rize pomaga mu w pogodzeniu się z nowym "sobą" i pokonaniu przeciwnika. W tym momencie Kaneki przeżywał na nowo śmierć swojej matki z przepracowania.

Rize being farmed for kakuhou

Hodowanie kakuhou Rize.

Napad na Laboratorium KanouEdytuj

Zostaje ujawnione, że doktor Kanou wykorzystuje ją do tworzenia sztucznych ghuli takich jak Kaneki, który podczas inwazji na kryjówkę Aogiri poszukiwał osób posiadających jej cechy. Był zszokowany, widząc zniewoloną Rize w laboratorium Kanou. Doktor ujawnił, że utworzył więcej jednookich ghuli, co rozzłościło Kena. Rize została uratowana przez Renjiego podczas nalotu.

Operacja Tłumienia Sowy Edytuj

Po incydencie w laboratorium. Została związana łańcuchami oraz utrzymywana w trwałym wygłodzonym stanie, dostając tyle jedzenia, aby przeżyć, lecz też aby nie odzyskać swoich dawnych sił. To sprawiło, że stała się niestabilna psychicznie oraz nie była w stanie rozpoznać swojego środowiska czy ludzi. Kaneki odnalazł ją w tym stanie, co przypomniało mu o ponownej ocenie swojej decyzji.

Podczas Operacji Stłumienia Sowy, Rize pojawiła się jako halucynacja w umyśle Kanekiego, z tą różnicą, że teraz była spójna i ludzka, a następnie stała się zdeformowana i straszną istotą, która starała się go pożreć.

Po Operacji Tłumienia Sowy Edytuj

Rize pojawiła się swojej rekuperacji, tuż po tym jak Sen Takatsuki oznajmiła, że jest ghulem.

Oblężenie Clownów Edytuj

Została wspomniana przez Kaiko, który stwierdził, że jest powiązana z Dywizją Laboratorium CCG, co jest tajną sprawą, która nie może ujrzeć światła dziennego.

Relacje Edytuj

Ken Kaneki Edytuj

Rize uwiodły apetyczny wygląd oraz osobowość Kanekiego. Oboje posiadali takie same zainteresowania. Po ich randce, Rize próbowała go upolować, jednak zawiodła. Ostatecznie, Kaneki został ciężko ranny i przewieziony do szpitala, gdzie Kanou postanowił przeszczepić mu jej narządy.

W anime, halucynacja z Rize pojawiła się wcześniej jako reprezentacja podświadomości ghula u Kanekiego. Zazwyczaj nawiedza go, kiedy jest głodny i musi spożyć ludzkie mięso.

Matasaka Kamishiro Edytuj

Będąc dzieckiem, Rize podziwiała Shachiego, którego traktowała jak ojca. Niestety wraz z wiekiem, jej nawyki żywieniowe, wywołały wściekłość u Matasaki oraz spowodowały pogorszenie się ich relacji ze względu na ich ciągłe kłótnie. Domyśliła się, że jej zachowanie sprawiło, że został schwytany przez śledczych, jednak niezbyt się tym przejęła. Jednakże, w swoim pół-obłąkańczym i wygłodzonym stanie, przeprosiła swojego ojca, a Shachi nadal uważa ją za swoją córkę.

Kichimura Washuu Edytuj

Furuta i Rize znają się od dziecka. Furuta pomógł niegdyś jej w ucieczce, aby ją uratować, jednakże Rize okazała niewielką wdzięczność za jego poświęcenie, ciesząc się wolnością, którą zdobyła. Z tego powodu, ukarał ją, zrzucając na nią stalowe belki.

Akihiro Kanou Edytuj

Rize została zmuszona przez Kanou do zostania dawcą organów, aby stworzyć sztuczne jednookie ghule. Zainteresował się nią ze względu na jej nietypowy wigor, jednak dokładna historia jej porwania jest nieznana. Kanou traktował ją wyjątkowo nieludzko, więżąc ją i głodząc.

Kazuichi Banjou Edytuj

Banjou żywił do niej uczucia, których ona nie odwzajemniała. Wraz ze swoją grupą, szukał jej w 20. dzielnicy na krótko przed tym, gdy dowiedział się, że prawdopodobnie nie żyje.

Rize jest opisywana jako osoba silna, należąca do grona najpotężniejszych ghuli, jej kagune zaś jest w stanie pokonać kilku przeciwników na raz.

  • Kagune rinkaku: kagune Rize nie jest zwyczajne, ponieważ posiada bardzo wysoki czynnik regenerujący, nietypowy nawet wśród posiadaczy rinkaku. Chociaż jej szpony są niewielkie, każdy z nich może zadać rany wystarczająco głębokie, aby pozbawić życia człowieka lub ghula bez większego wysiłku. Yoshimura wyjaśnił, że pomimo posiadania możliwości szybkiej regeneracji komórek, nic nie uratuje jej przed śmiercią, jeżeli odniesie wystarczająco poważne rany w krótkich odstępach czasu. Przykładem może być moment, kiedy stalowe belki zgniotły jej talię i doprowadziły do jej "śmierci".

Ciekawostki Edytuj

  • W pierwszym notowaniu najpopularniejszych postaci, Rize zajęła ósme miejsce. W najnowszym zaś, zajęła dwudzieste pierwsze.
  • W rozdziale pierwszym dowiadujemy się, że ulubioną książką Rize i Kanekiego jest Jajo Czarnej Kozy autorstwa Sena Takatsuki. Dziwnym zbiegiem okoliczności, fabuła historii oraz postacie w niej występujące wykazują dziwne podobieństwo do tej dwójki. Rize jest odzwierciedleniem czarnej kozy mającej apetyt żarłoka wobec ludzi, zaś Kaneki - który miał przeszczepione organy Rize - może być nawiązaniem do dziecka czarnej kozy. Doświadczenia Kanekiego w świecie ghuli oraz jego problemy z nową naturą są takie same jak w przypadku głównego protagonisty książki.
  • W anime, Rize ukazuje się Kanekiemu kilka razy, gdy ten cierpi na halucynacje z niedożywienia lub gdy usiłuje walczyć ze swoimi instynktami ghula. W mandze zaś, te halucynacje nie pojawiły się, dopóki Kaneki nie został torturowany, a jego stan psychiczny uległ znacznemu pogorszeniu.
  • W Tokyo Ghoul Trump, została ukazana jako Królowa Kier wraz z Kenem Kanekim.
  • Sui Ishida wspomniał, że spośród wszystkich żeńskich postaci serii, Rize jest najbardziej w jego typie.