FANDOM

Hideyoshi NagachikaEdytuj

Jest najlepszym przyjacielem Kanekiego, który zwraca się do niego poprzez pseudonim, Hide. Są ze sobą w bliskich relacjach już od czasów dzieciństwa. Ponieważ Kanekiemu brakuje asertywności przy rozmowie z innymi ludźmi, Hide często przemawia jako jego "głos". Kaneki jest w stanie walczyć do utraty życia dla swojego przyjaciela, zaś Hide jest w stanie wyczuć jego emocje. Silne połączenie pomiędzy Kanekim a Hidem sprawia, że Kaneki jest w stanie powstrzymać się od spożywania ludzkiego mięsa nawet, jeśli jest napędzany przez instynkty ghula. Hide troszczy się o Kanekiego i nie zrezygnował z pomocy mu nawet po poznaniu prawdy na temat przemiany jego przyjaciela w ghula. Istnieje prawdopodobieństwo, że Hide został pożarty przez Kanekiego, nie zostało to jednak udowodnione.

Touka Kirishima Edytuj

Shuu Tsukiyama Edytuj

Kiedy spotkali się po raz pierwszy w Anteiku, Kaneki pomyślał, że Tsukiyama wygląda jak model. Pomimo faktu, że wszyscy próbowali go odwieść od tej znajomości, Kaneki wciąż uważał go za kogoś, komu można zaufać. Udaje się z nim do kawiarni, a później gra z nim nie spodziewając się, że Tsukiyama uznaje go za swój kolejny posiłek. Kiedy prawdziwe zamiary Tsukiyamy wychodzą na jaw, czuje się zdradzony i zaczyna go unikać.

Po ucieczce z kryjówki Aogiri, Kaneki przyjmuje go do swojej grupy wierząc, że Tsukiyama jest silnym sprzymierzeńcem. Zostaje ukazane, że jego zaawansowana siła czyni go silniejszym od Tsukiyamy, co pozwala mu na groźby w jego kierunku. Wciąż jest pewien, że Tsukiyama planuje go pożreć nawet, jeżeli próbuje to ukryć. Nie ukazuje troski o jego bezpieczeństwo wierząc, że jego siła wystraszy Tsukiyamę i utrzyma go w ryzach. By przygotować się odpowiednio na nadchodzące starcia, prosi Tsukiyamę o pomoc w treningu i w pewien sposób zaprzyjaźnia się z nim, wciąż jednak zachowując dystans.

YoshimuraEdytuj

Kaneki jest wdzięczny Yoshimurze za pomoc mu w przetrwaniu po rozpoczęciu życia ghula. Jest w stanie wysłuchać tego, co ma do powiedzenia z przejęciem. Od kiedy Kaneki rozpoczął pracę dorywczą w jego sklepie oraz zaczął wykonywać dla niego misje, jest powiązany z organizacją Anteiku należącą do Yoshimury.

Renji YomoEdytuj

Na początku, kiedy współpracują razem podczas zbierania ciał, Yomo trzyma Kanekiego na dystans oraz nie przejmuje się specjalnie jego losami. Ma świadomość tego, że jest w połowie ghulem. Zaczął się nim interesować po starciu z Gołębiami. Czasami doradza Kanekiemu w kwestii pojedynków oraz unikania problemów.

Enji KomaEdytuj

Kaneki zachowuje zdrowe stosunki z Komą, który jest jego współpracownikiem. To także przy pracy z nim czuje się najbardziej zrelaksowany.

Nishiki NishioEdytuj

Na początku, Nishiki zachowywał się wrogo w stosunku do Kanekiego, ponieważ myślał, że polował on na jego terenach. Chciał także pokazać swoją siłę słabszym ghulom.

Po wielu wydarzeniach oraz dołączeniu do Anteiku, stał się dla Kanekiego kimś w rodzaju bliskiego przyjaciela. Później spotykają się jako wrogowie. Haise nie rozpoznaje Nishikiego ze względu na jego maskę. Pomimo jego umiejętności, Haise zdołał go pokonać. Po zrzuceniu maski, Nishiki nazywa go jego starym imieniem; to sprawia, że Haise go rozpoznaje. Zdezorientowany traci kontrolę nad swoim kagune, wiedząc, że Nishio był dla jego dawnego "ja" kimś ważnym. Od tego spotkania, Haise zaczął podważać swoją lojalność wobec CCG oraz częściej rozmyślać nad swoim poprzednim życiem.

Hinami FueguchiEdytuj

Hinami widzi Kanekiego jako swojego starszego brata. Jest świadoma jego ludzkiej natury, która jednocześnie ją interesuje, ponieważ nigdy wcześniej nie miała styczności z ludźmi. Oboje lubią czytać oraz są fanami książek Sena Takatsukiego. Sam Kaneki często pomaga jej w nauce słówek. Po śmierci matki Hinami, Touka i Kaneki zaczęli się o nią troszczyć oraz traktować siebie jak rodzinę.

Wraz z Banjou i Tsukiyamą, Hinami dołączyła do grupy Kanekiego.

Pomimo utraty wspomnień, Haise wciąż troszczy się o bezpieczeństwo Hinami, m.in. poprzez próbę odsunięcia jej od dalszej walki z Takizawą. Był także w stanie przekonać Arimę, by zamiast wyeliminowania jej, uwięził Hinami. To pokazuje, że "Ken Kaneki" wciąż żyje i dba o Hinami.

Kazuichi BanjouEdytuj

Banjou uważa Kanekiego za swojego bliskiego kolegę podczas próby ucieczki z kryjówki Aogiri. Kiedy Kaneki pokonuje Yamoriego i spełnia swoje postanowienie ochrony przyjaciół, Banjou - wdzięczny oraz zachwycony jego siłą - postanawia mu towarzyszyć i wesprzeć we wszystkim, co spotka na swojej drodze. Podczas wspólnej pracy stali się bliskimi przyjaciółmi; często się ze sobą droczyli, a Banjou pomagał Kanekiemu podczas misji. Sam Kaneki pomaga Banjou w nauce czytania. Kiedy Kaneki postanawia powrócić do Anteiku, liczy na to, że Banjou stanie po jego stronie.

Rize KamishiroEdytuj

Rize uwiodły apetyczny wygląd oraz osobowość Kanekiego. Oboje posiadali takie same zainteresowania. Po ich randce, Rize próbowała go upolować, jednak zawiodła. W ostateczności zmarła, zaś sam Kaneki został ciężko ranny i przewieziony do szpitala, gdzie doktor Kanou postanowił przeszczepić mu jej narządy.

Po zamknięciu Kanekiego w komnacie Yamoriego, Rize pojawiła się kilka razy w jego umyśle. Podczas rozmów z nim poruszyła wrażliwy temat dotyczący jego przeszłości i osobowości. Nawet, jeżeli była jedynie wymysłem wyobraźni Kanekiego, wspierała go i dodała mu sił.

W anime, halucynacja z Rize pojawiła się wcześniej jako reprezentacja podświadomości ghula u Kanekiego. Zazwyczaj nawiedza go, kiedy jest głodny i musi spożyć ludzkie mięso.

Kena zadziwił widok żywej Rize jako obiekt eksperymentów w laboratorium Kanou. Spojrzał na nią bezradny, pamiętając, że to od niej wszystko się zaczęło.

Yakumo OomoriEdytuj

Yamori uważa Kanekiego za dobrą "zabawkę" przydatną w jego hobby, którym jest torturowanie. Widzi go jako słabego moralnie chłopca i korzysta z jego umiejętności regeneracji przy zaspokajaniu swoich sadystycznych potrzeb. Ironicznie, Yamori - który wcześniej uważał Kanekiego za wystarczająco osłabionego - został przez niego obezwładniony i pokonany, będąc katalizatorem jego transformacji.

Matka KenaEdytuj

Ken był bardzo blisko ze swoją matką, która od zawsze samotnie go wychowywała. Lubił także przyrządzane przez nią domowe jedzenie oraz hamburgery.

W :re, prawdą okazało się, że w przeszłości matka znęcała się nad nim. Trauma spowodowała u niego zanik niektórych wspomnień co sprawiło, że Ken widział ją jedynie jako delikatną kobietę, której w rzeczywistości nigdy nie kochał i uważał za "robala".

UtaEdytuj

Uta pomógł mu w tworzeniu maski. Ze względu na fakt, że Kaneki był jednym z jego cenionych klientów, Uta oferuje Anteiku swoją pomoc w akcji ratunkowej. Na końcu okazuje się, że Uta wraz ze swoim gangiem wprowadził Kanekiego w pułapkę, tym samym zdradzając go.

Kishou ArimaEdytuj

Podczas ich pierwszego spotkania, Kaneki był jednocześnie przerażony i zafascynowany osobą legendarnego inspektora. Zostaje w brutalny sposób przez niego pokonany, w efekcie czego CCG go porywa oraz odbiera mu świadomość. Arima zyskał "prawo do opieki" nad nim oraz mógł zadecydować o jego nowej tożsamości.

Jako Haise Sasaki, zasugerowane zostaje, że łączy ich bliska więź nauczyciela i ucznia. Arima jest jego mentorem, kimś kogo szanuje i podziwia do tego stopnia, że za niemożliwe uważa przewyższenie go. Arima droczy się z nim oraz prawdopodobnie darzy go "ojcowską miłością". Zostaje później ujawnione, że Sasaki zwraca się do Arimy jak do "ojca" - osoby, która ocaliła go i utworzyła dla niego nowe życie. Łączy ich miłość do czytania; oboje wymieniają się nawzajem książkami. Arima wręczył także Haise swoje quinque, które używał jako nastolatek - Yukimurę.

Jego kłamstwa odnośnie Hinami stworzyły pewną skazę na ich relacji, jednak wygląda na to, że w okresie świątecznym sytuacja uspokoiła się. Arima pojawia się na przyjęciu, natomiast Haise - wdzięczny za lata opieki - wręcza mu prezent.

Akira Mado Edytuj

Akira była jego pierwszą partnerką, która była odpowiedzialna za trening na polu bitwy oraz pomoc mu jako inspektorka. Haise bardzo ją szanuje, a dzięki latom wspólnej pracy oboje nawiązali między sobą silną przyjaźń. Poza biurem, Haise lubi jej dokuczać poprzez kalambury słowne, na co Akira reaguje zabawnym podirytowaniem. Jednakże, jako osoba wyższa rangą, Akira bywa czasami szorstka do tego stopnia, że nagradza go "Uderzeniem Mado" w brzuch, by poprawić jego zachowanie. Ostrzega go, że jest zbyt naiwny, a ukazywanie łaski ghulom doprowadzi do jego upadku. Jako jej podwładny, Haise ciężko pracuje, by sprostać jej oczekiwaniom oraz opisuje ją jako doskonałą przełożoną. Zostaje także ukazane, że Akira jest kimś, kto sprawia kontrolę nad Haise oraz decyduje, czy może on używać swoich mocy. Ze względu na to, Haise żartobliwie nazywa ją "matką", co niezbyt jej się podoba.

Tooru Mutsuki Edytuj

Ze wszystkich Quinx mają prawdopodobnie najbliższe relacje. Sasaki szanuje Tooru, co nie przeszkadza mu w traktowaniu go w nieco matczyny sposób. Po wizycie u doktora, Haise ugotował obiad dla Mutsukiego i kazał mu dbać o siebie. Z kolei Tooru, podziwia swojego mentora i zawsze chwali go lub zapewnia o słuszności. Gdyby Quinx było rodziną, Mutsuki byłby dobrym, posłusznym dzieckiem.

Kuki Urie Edytuj

Ich zawodowe i osobiste stosunki są napięte. Urie często kwestionuje decyzje Sasakiego, a to za sprawą zazdrości jaką darzy mentora. Stara się działać na własną rękę, nie zadając sobie trudu, aby powiadomić o tym resztę zespołu. Nie chce współpracować z innymi i często go krytykuje, dlatego jest źródłem frustracji Haise.

Ginshi Shirazu Edytuj

Jak Urie, Shirazu lekceważy polecenia i robi, co chce. Sasaki jest sfrustrowany swoją nieudolnością do utrzymania Quinx w ryzach i pozornie nieświadomy, że Ginshi za nim nie przepada. Po ocaleniu swojego zespołu przed Wężem, ich relacje nieco się poprawiły, o czym świadczy gwałtowna reakcja Shirazu, gdy Urie nazwał Sasakiego "ghulem". Ten z kolei, uważa go za godnego zaufania i czyni go nowym przywódcą Quinx.

Saiko Yonebayashi Edytuj

Oboje dzielą bardzo zażyłą, rodzinną relację. Sasaki czuje do niej wielką sympatię i często jest w stosunku do niej pobłażliwy, nawet gdy stwarza problemy dla zespołu. Saiko nazywa go pieszczotliwie "Maman", co po francusku oznacza matkę. Posiadają ciepłą i intymną więź, o czym świadczy jej przytulanie się z nim i prośba Yonebayashi o wyczyszczenie jej uszu. Sasaki chroni ją, ponieważ uważa że nie musi walczyć, jeśli nie chce. W obliczu trudnej sytuacji, na przykład w czasie nagłego ataku Takizawy, prosi Shirazu by ją chronił.

Nobu Shimoguchi Edytuj

Donato PorporaEdytuj

Juuzou SuzuyaEdytuj

Jako Ken Kaneki, Kaneki nie wie nic na temat Juuzou. Sam Juuzou zaś - dzięki swojemu instynktowi - domyślił się, że ghul z przepaską i Kaneki to ta sama osoba pomimo zmiany koloru włosów, maski oraz swojego obecnego położenia (Juuzou zauważył go z dołu podczas ucieczki na dachu budynku Aogiri). Świadczy o tym moment, w którym Juuzou - zauważywszy go - próbuje sobie przypomnieć imię (co mu się nie udaje; jest jedynie świadom tego, że zaczyna się na "K") podczas przenoszenia ciała Yamoriego.

Jako inspektorzy, obydwoje są uważani za specyficznych na różne sposoby. Dzięki współpracy nawiązali przyjazną relację. Juuzou wydaje się być świadom prawdziwej tożsamości Sasakiego, ponieważ oddaje mu pieniądze skradzione dawno temu z portfela Kanekiego. Sasaki zawsze przygotowuje się na spotkania z Juuzou poprzez przygotowanie sztuczek, by rozbawić swojego współpracownika.

Kurona Yasuhisa Edytuj

Seidou TakizawaEdytuj

Koori Ui Edytuj

RioEdytuj

Hairu Ihei Edytuj

Eto Yoshimura Edytuj

Nimuta Furuta Edytuj

Take Hirako Edytuj