FANDOM

Jeśli wybierasz stanąć nad innymi, powinieneś nauczyć się polegać na nich.

—Kaya Irimi, Tokyo Ghoul:re Rozdział 107

Kaya Irimi (入見 カヤ, Irimi Kaya) jest ghulem oraz byłą liderką organizacji Czarne Dobermany, znaną jako Czarny Pies (黒狗, Kuroinu). Była kelnerką pracującą w Anteiku, do czasu jego zniszczenia.

WyglądEdytuj

Kaya posiada długie, ciemne włosy z rozdzieloną na dwie strony grzywką. Pod względem ubioru niezbyt się wyróżnia. Sprawia wrażenie kobiety poważnej i małomównej. Po przeskoku czasowym, jej włosy sięgają do szyi.

W przeszłości, jej włosy były o wiele krótsze.

Jej maska przypomina pysk dobermana.

OsobowośćEdytuj

Zazwyczaj jest cicha i zdystansowana, choć potrafi też się zdenerwować i wypowiadać swoje osobiste przemyślenia. Została ukazana jako wyjątkowo życzliwa dla Touki i Hinami. Podobnie jak Enji Koma, towarzyszyła Yoshimurze na długo przed zostaniem jego pracownicą w Anteiku i jest wobec niego bardzo lojalna. Gdy była bliska śmierci, zaakceptowała i przyjęła ją. Renji Yomo opisał to jako kara za jej grzechy z przeszłości.

W przeszłości, była niezwykle morderczym ghulem, posiadającym bardziej bezlitosne i okrutne usposobienie.

FabułaEdytuj

PrzeszłośćEdytuj

Na dziesięć lat przed rozpoczęciem serii, Irimi była liderką słynącego z okrutności gangu Czarne Dobermany. Ponieważ jej największy rywal - Diabelska Małpa - przewodził innej grupie, często dochodziło między nimi do starć. Sama Irimi wymordowała wielu towarzyszy Chuu Hachikawy. Po poznaniu Yoshimury postanowiła zapomnieć o swojej przeszłości i rozpocząć pracę w Anteiku.

Saga AogiriEdytuj

Kaya udała się do kryjówki Aogiri z Yoshimurą i Hinami. Była odpowiedzialna za logiczną cześć planu - każdemu oddziałowi nadała numer oraz sprawdzała, czyja strona ma przewagę.

Operacja Tłumienia SowyEdytuj

Uczestniczyła w obronie Anteiku pod postacią Czarnego Psa - lidera Czarnych Dobermanów, które niegdyś budziły postrach w 20. dzielnicy. Prawie zginęła podczas walki, jednak została w porę uratowana przez Kanekiego. Istnieje prawdopodobieństwo, że ostatecznie zabił ją Arima podczas próby ucieczki drogą V14.

Operacja Osadzania Rushimy Edytuj

RelacjeEdytuj

YoshimuraEdytuj

Podobnie jak Enji, jest lojalna wobec swojego pracodawcy po otrzymaniu szansy na rozpoczęcie nowego życia.

Enji KomaEdytuj

W przeszłości byli zaciętymi rywalami, a ich gangi często toczyły ze sobą walki. Ich wrogość względem siebie zniknęła wraz z dołączeniem obojga do Anteiku. Często są widywani razem, czasami sprzeczając się o drobnostki, jednak nigdy nie robiąc tego w wrogi sposób, np. o to czyja kawa jest lepsza lub kto jest silniejszym ghulem. Jednakże, pomimo tego, iż nie zwracają się do siebie w zbyt przyjazny sposób, gdyż Irimi myśli o Komie jako "tej małpie", lecz prawdopodobnie są to jedynie przyjacielskie zaczepki. Była także świadkiem większości jego serdecznych żartów, przykładowo tłumacząc jego żart Yoshimurze przed walką w Anteiku. Podczas Operacji Tłumienia Sowy, oboje zastanawiali się czy jedno z nich jest martwe w nieco sarkastyczny sposób.

Touka KirishimaEdytuj

Wobec Touki zachowywała się, niczym starsza siostra. Irimi i Touka na tyle są ze sobą szczere, iż Irimi dzieliła się detalami osobistych przeżyć ze swojego życia. W zamian za to, Touka czuje się z nią zrelaksowana, chowając swoją surową osobowość i wyrażania swojego zdania, przy czym Irimi nie gani jej za to.

Hinami Fueguchi Edytuj

Jej relacja z Hinami jest bardzo podobna do tej, którą dzieli z Touką. Irimi zachowuje się wobec niej niczym starsza siostra, będąc dla niej życzliwa oraz ucząc ją jak się skupić i wychwytywać detale dźwięków, które bazują na ich zdolnościach jako ghule.

Ken Kaneki Edytuj

Choć nie komunikują się ze sobą zbyt często, to jednak Irimi jest mu bardzo wdzięczna za ocalenie jej życia podczas napadu na Anteiku, radośnie dziękując mu po ich poszczególnych pojedynkach. Podczas powstawiania Kozy, uległa decyzji zwierzchnictwa Kanekiego nad organizacją, bez sprzeciwu.

Irimi posiada kagune ukaku oraz wyjątkowo rozwinięte zmysły i wysokie umiejętności fizyczne.

  • Kagune ukaku: jej kagune przybiera kształt dwóch skrzydeł, przypominające te należące do chrząszczy. Posiada także ogon pomiędzy nimi.
  • Nadludzkie zmysły: Irimi posiada niesamowicie dobry słuch, który jest w stanie rozróżnić głośność, typ, zmianę kierunku i rytm fal dźwiękowych, aby zrozumieć detale przeciwników i środowiska. Używając tej metody, może podsłuchiwać ghule i ich lokacje poprzez wibracje, wydzielane z ich kagune. Potrafi także skorzystać z tej umiejętności, aby przewidzieć ruchy i ataki wroga podczas walki, zanim zostaną one zrealizowane i uniknąć ich.
  • Nadludzka zwinność: Irimi może szybko unikać ataków od kilku przeciwników jednocześnie w przeciągu milisekund.
  • Pazury:Irimi posiada niezwykle ostre pazury które mogą zabić.

CiekawostkiEdytuj

  • W Tokyo Ghoul Trump, została przedstawiona jako Dziesiątka Pik, wraz z Enji Komą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki