FANDOM

Kakuja (赫者 Shining One) to rzadki rodzaj ghula, który powstaje na wskutek kanibalizmu. Zdarzają się przypadki, gdy transformacja jest niekompletna, wówczas taki ghul jest nazywany pół-kakują.

Biologia Edytuj

Ghoule poprzez kanibalizm absorbują komórki RC co powoduje zwiększenie ich zagęszczenia w ciele kanibala. Kiedy zagęszczenie tych komórek osiągnie odpowiednio wysoki poziom może nastąpić mutacja, podczas której owe komórki doprowadzą do uformowania nowego Kagune.

Kakuje mogą ulepszać swoje formy poprzez kontynuowanie diety opartej na kanibalizmie. Przykładem może być Jednooka Sowa, której kakuja przed zniknięciem była ludzkich rozmiarów, zaś podczas ataku na Anteiku jej forma ewoluowała ukazując ją jako potwora olbrzymich rozmiarów.

Wygląda na to, że na transformację wpływają czynniki psychologiczne, tak jak w przypadku kakuji Kanekiego, która przybrała formę skolopendry - stawonoga używanego przez Yamoriego podczas scen torturowania protagonisty serii.

Moce Edytuj

Oprócz bitewnego kagune kakuje mogą posiadać specjalną odmianę pokrywającą ciało ghula i funkcjonującą jako zbroja. Kakuja wzmacnia siłę kagune ghoula bądź różnicuje jego umiejętności co sprawia, że walka przeciwko nim jest nadzwyczaj trudna.

Mimo wszystkich fizycznych ulepszeń, używanie tego specjalnego kagune jest niemal niemożliwe, ponieważ większość jego użytkowników ma skłonności do tracenia kontroli nad sobą podczas posługiwania się nim w walce. Na chwilę obecną nie wiadomo, dlaczego niektóre ghoule są w stanie zachować trzeźwość umysłu, a niektóre nie. Możliwe jest to, iż tylko użytkownicy niepełnej formy kakuji mają problem z samokontrolą, ponieważ ghule, które osiągnęły pełną formę tego kagune, nie wykazują tracenia kontroli nad sobą.

Znani Kakuja Edytuj

obrazek ghoul Przydomek jako kakuja forma kagune
Shinohara vs. Kaneki
Kaneki's kakuja V2
Kaneki Ken Skolopendra (Niekompletne)

Ogon/dwa ogony

(Niekompletne) Ramię

Arata's Kakuja
Arata Kirishima Zbieracz Zwłok Zbroja
Yoshimura One Eyed Owl
Yoshimura Nie Zabijająca Sowa Ostrza
Yakumo's incomplete Kakuja
Yakumo Oomori Jason (Niekompletne)

Ramię

Owlattack
One Eyed Owl facing Koori Ui
Eto Jednooka Sowa Zbroja rozmiarów potwora
Takizawa kakuja
Seidou Takizawa Sowa Ostrze (Niekompletne)
Kurona kakuja
Kurona Yasuhisa Floppy Macki (Niekompletne)
Tatara's kakuja
Tatara Tatara Zbroja na górną połowę ciała miotająca ogniem
Amon's Kakuja Form
Koutarou Amon Floppy Zbroja rozmiarów potwora (Niekompletna)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki