FANDOM

Kagune (赫子, czerwone dziecię) jest drapieżnym organem ghula, który służy jako jego broń oraz szpony. Zazwyczaj jest czerwone jak krew, a także elastyczne niczym fale wodne, silne oraz wytrzymałe. Kiedy zostaje uwolnione, siła fizyczna ghula wzrasta, staje się on bardziej elastyczny oraz ruchliwy. Kagune składa się z komórek RC, które płyną podobnie jak krew, są solidne niczym zęby oraz są określane jako "płynne mięśnie". Komórki RC uwalniają się z kakuhou, które przebija skórę i tworzy kagune. Na życzenie ghula, kagune może stać się twardsze lub bardziej miękkie.

Pomimo faktu, że ghule mają zdolność regeneracji, uleczanie ran może zostać spowolnione, jeżeli zostały one zadane przez kagune. Wiadomo także, że aby móc zwalczyć kagune podczas walki, przeciwnik także musi posiadać kagune lub przynajmniej coś, co ma podobne właściwości. Inspektorzy używają broni quinque, która jest podobna do kagune oraz wykorzystywana w starciach z ghulami.

Formacja Edytuj

Formative stages of kagune

Trzy etapy formacji kagune.

Badania przeprowadzone w Dywizyjnym Laboratorium CCG zidentyfikowały trzy etapy formacji kagune. Obecnie wiadomo, iż te etapy dotyczą każdego ghula, który jest w stanie wytworzyć kagune.

Etap formacji Edytuj

To początkowy etap kagune, gdzie komórki Rc wybuchają z kakuhou, a następnie łączą się ze sobą. Komórki zorganizują się ze sobą w najlepszą strukturę, odpowiadającą danemu typowi Rc i utworzą sieć. Ta powtarzająca się akcja komórek pojawia się natychmiastowo i prowadzi do następnego etapu.

Etap utrwalania Edytuj

Powiązane komórki Rc będą utrzymywać utworzoną formę przez stały okres czasu. Podstawowy kształt kagune jest widziany w tym etapie. W tym czasie, defensywne i ofensywne możliwości i słabości zajmą swoje odpowiednie pozycje w typie Rc ghula. Manifestujący wygląd kagune jest często dziedziczny, przybierający kształt i charakterystykę genetycznych poprzedników ghuli, dodatkowo rozmiar kagune również zależy od jakości i liczby komórek Rc podczas, gdy kształt zależy od kreatywności i intelektu posiadacza. W związku do tego etapu jest manualna kontrola posiadacza nad ruchami i akcjami kagune, w które mogą się zaliczać krystalizacja i zwiększona długość, zręczność, ostrość i koncentracja.

Etap rozpadu Edytuj

Po upływie czasu, struktura komórek zacznie się rozpadać. Z tego względu, kagune utraci swoją nienaruszalność lub solidność i rozpadnie się.

Typy RcEdytuj

Rc types

Typy Rc oraz ich położenie na ciele.

W niektórych przypadkach, kagune ghula może posiadać kilka unikatowych zdolności. Podczas, gdy podstawowa struktura kagune jest dość prosta, tak współbieżne przykłady tej fenomeny są niewyjaśnione, jednakże wierzy się, iż ma to związek z wysoko skoncentrowaną liczbą komórek Rc.

UkakuEdytuj

Kagune ukaku (羽赫, czerwone pióro) przypomina pióra oraz wyłania się z okolic ramion. Większość korzystających z niego ghuli sama w sobie charakteryzuje się nadludzką szybkością. Ukaku jest lekkim kagune, pozwalającym użytkownikowi na szybkie ataki. Jedną z najsłynniejszych metod walki jest krystalizacja kagune - pozwala ona na wystrzeliwanie ostrych pocisków. Minusem tej taktyki jest usztywnienie skrzydeł oraz brak możliwości walki na bliskie dystanse. Kagune samo w sobie pasuje do walk zarówno na dalekie, jak i bliskie odległości - te drugie jednak są uważane za słabość ghuli. Ukaku może też być wykorzystane jako tarcza. Niektórzy użytkownicy są w stanie utworzyć ostrza podobne do typu Koukaku, które pozwalają na bliskie ataki. Ghule Ukaku mają szanse na szybkie zakończenie walki z korzyścią dla siebie. Niestety, ich komórki Rc szybko się wyczerpują, co skutkuje utratą siły. Typ Ukaku znajduje się na przegranej pozycji, jeżeli walka trwa zbyt długo.

Ukaku's Disadvantage

Ukaku są w stanie przebić szybkością i ruchliwością ghule Bikaku. Typ Koukaku może je jednak zaskoczyć dzięki obronie przed ich atakami.

Znanymi posiadaczami ukaku są: Shinsanpei AuraKazuichi BanjouFeiShousei IderaKaya IrimiSumiharu Katou, Ayato KirishimaHikari KirishimaTouka KirishimaKureiNoyamaRuchiShikoraeGinshi ShirazuSeidou TakizawaKoutarou AmonKoharu UtsumiRenji YomoYoshimura i Eto Yoshimura.

KoukakuEdytuj

Kagune koukaku (甲赫, czerwona skorupa) ma kształt ostrza oraz wyłania się z okolic poniżej ramion. Charakteryzuje się sporą ilością silnych komórek Rc. Jest ciężkie i niesamowicie krzepkie. Spośród wszystkich kagune, Koukaku są najbardziej wytrzymałe oraz idealnie służą do obrony. Zazwyczaj przyjmują się jako zbroje lub tarcze. Podczas walki mogą zostać utworzone na kształt najrozmaitszych broni, takich jak wiertarki, młoty, ostrza i miecze.

Koukaku's Disadvantage

Ze względu na ciężkość, ghule Koukaku są znacznie wolniejsze, a ich kagune jest trudne do utrzymania.

Dzięki swoim właściwościom obronnym, Koukaku jest w stanie szybko pokonać ghula Ukaku. Jednakże, typ Rinkaku może wyeliminować wolnego Koukaku dzięki masowym pociskom niszczącym kagune.

Znanymi posiadaczami kagune koukaku są: Hinami FueguchiRyouko FueguchiChing-Li HsiaoArata KirishimaMairo, MatsumaeIkuma MomochiNakiNutcrackerPartner NutcrackerDonato PorporaRouShikoraeTanaka, Mirumo TsukiyamaShuu Tsukiyama i Kuki Urie.

RinkakuEdytuj

Kagune rinkaku (鱗赫, czerwona łuska) jest podobne do stalowej macki, która pojawia się z tyłu pasa. Ghule obdarzone tym kagune mają tak rozwiniętą regeneracje, że potrafią przetrwać nawet krytyczne ciosy. Komórki Rc w tym kagune przypominają bardziej ciecz, dzięki czemu kagune jest kruche i łatwe do złamania.

Rinkaku's Disadvantage

Znanymi posiadaczami kagune rinkaku są: Yuuri AkanumaAsaAsaki FueguchiHinami FueguchiNimura FurutaHajime HazukiHooguroRize KamishiroKen KanekiKinkoKie MuramatsuYakumo OomoriBrat Rio, WobbegongKarren von RosewaldKarao SaekiKurona YasuhisaMayuzumiNashiro YasuhisaSaiko Yonebayashi.

Bikaku Edytuj

Kagune bikaku (尾赫, czerwony ogon) zwykle przypomina ogon i pojawia się w okolicach kości ogonowej. Jest dobre dla ghuli, których głównymi aspektami są obrona i szybkość.

Znanymi posiadaczami kagune bikaku są: Big Madam, Bracia BinCainDemon YamadaTouma HigemaruMatasaka KamishiroAkashi KobayashiEnji KomaUruka MinamiMiza KusakariTooru MutsukiNishiki NishioNoro, NutcrackerShikorae i Yumitsu Tomoe.

Unikatowe zdolności Edytuj

Pseudo-elektrokineza Edytuj

Pseudo-pirokineza Edytuj

Regeneracja Edytuj

Zmiana kształtu Edytuj

Unikatowe stanyEdytuj

Kakuja Edytuj

Chimera Edytuj

Oddzielanie kagune Edytuj

Znane kaguneEdytuj

Obrazek Ghul Typ Opis
505px-Kaneki's Kagune
640px-Kaneki showing his kagune
Ken Kaneki Rinkaku

(Kakuja)

Przypomina czerwone macki pokryte łuskami, występuje w liczbie 2, 6 lub 8 odnóży.
640px-Rize showing her Kagune
Rize Kamishiro Rinkaku Jej kagune jest dość podobne do Kanekiego, z powodu przeszczepienia mu jej kakuhou.
Ukaku
Touka Kirishima Ukaku Kagune ma kształt dwóch skrzydeł w czarno-czerwonym kolorze, jedno mniejsze, a drugie większe. W :re Touka jest w stanie wytworzyć dwa pełne skrzydła.
Nishio about to kill Hide
Nishiki Nishio Bikaku Przywodzi na myśl węża, pewnie od tego wziął się pseudonim Nishikiego. Jest w niebiesko-zielonym kolorze.
Koukaku
Shuu Tsukiyama Koukaku Jest w kształcie ostrza, które zawija się wokół ramienia.
Hinami's Dual Kagune
Hinami Fueguchi Koukaku i Rinkaku Część koukaku przypomina płatki kwiatu, jednak tworzy bardzo wytrzymałą tarczę, odziedziczyła je po matce, Ryouko.

Część rinkaku jest w kształcie dwóch macek, na które składają się pojedyncze segmenty. Tą część, Hinami odziedziczyła po swoim ojcu, Asakim.

640px-Ayato's Kagune
Ayato Kirishima Ukaku Jest podobne do kagune jego siostry, Touki, jednak składa się z dwóch skrzydeł.
Yamori using his kagune to block Kureo's quinque
Yakumo Oomori Rinkaku Dwie macki, posiadające strukturę przypominające kolce lub łuski.
546px-Yoshimura's Kakuja
Yoshimura Ukaku (Kakuja) Dwa ramiona wystające z pleców oraz kolce, które mogą być wykorzystane jako pociski wyrastające z łopatek.
Rinkaku
Nashiro Yasuhisa Rinkaku Nashiro odziedziczyła kształt kagune po Rize.
Kurona's
Kurona Yasuhisa Rinkaku

(Kakuja)

Kurona odziedziczyła kształt kagune po Rize.
Bikaku
Matasaka Kamishiro Bikaku Jest w czerwonym kolorze i ma kształt rybiego ogona.
Kiekagune
Kie Muramatsu Rinkaku Macki w czerwono-różowym kolorze.
Binkagune
Bracia Bin Bikaku Macki w niebieskim kolorze, bracia Bin mogą wykonywać razem wspólne ataki przy ich pomocy.
Irimikagune
Kaya Irimi Ukaku Dwa skrzydła, zdolne miotać pociskami.
Komakagune
Enji Koma Bikaku Czerwony ogon, Koma korzysta z niego m.in. jako pomoc w wspinaczce.
Nakikagune
Naki Koukaku Pancerz na ramię, ostro zakończony.
Katoukagune
Sumiharu Katou Ukaku Skrzydła w zielono-czerwonym kolorze z kolcami, miotające pociskami.
Tatakagune
Tatara Nieznany

(Kakuja)

Macka pokaźnych rozmiarów, czerwono-czarna.
Norokagune
Norochankiller

Norokagunev2

Noro Bikaku

(Kakuja)

Koniec Kagune jest w stanie chwytać np. ludzi, w trakcie walki z Quinx, Kagune wytworzyło paszczę.
Minamikagune
Uruka Minami Bikaku Kagune Minami w dużym stopniu przypomina to należące do Kie Muramatsu.
Kanaekagune2
Kanae von Rosewald Rinkaku
;p
Tooru Mutsuki Bikaku Kagune składa się z segmentów i zakańcza kolcami.
Uriekagune
Kuki Urie Koukaku Pancerz na ramię, ostro zakończony.
Shirazu kagune
Ginshi Shirazu Ukaku Jego kagune przypomina tarczę wyrastającej z okolic łopatek, z której można strzelać ostrymi pociskami.
Saikokagune
Badass saiko
Saiko Yonebayashi Rinkaku Słabsza wersja tego Kagune przybiera formę dwóch macek, jednak Saiko jest w stanie wytworzyć jeszcze jedną, o monstrualnym rozmiarze, składającą się z segmentów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki