FANDOM

Kagune (赫子, lśniące dziecię) jest drapieżnym organem ghula, który służy jako broń oraz szpony. Zazwyczaj jest tak czerwone jak krew, a także elastyczne niczym fale wodne, silne oraz wytrzymałe. Kiedy zostaje uwolnione, siła fizyczna ghula wzrasta, staje się on bardziej elastyczny oraz ruchliwy. Kagune składa się z komórek RC, które płyną podobnie jak krew, są solidne niczym zęby oraz są określane jako "płynne mięśnie". Komórki RC uwalniają się z kakuhou, które przebija skórę i tworzy kagune. Na życzenie ghula, kagune może stać się twardsze lub bardziej miękkie. Pomimo faktu, że ghule mają zdolność regeneracji, uleczanie ran może zostać spowolnione, jeżeli zostały one zadane przez kagune. Wiadomo także, że by móc zwalczyć kagune podczas walki, przeciwnik także musi posiadać kagune lub przynajmniej coś, co ma podobne właściwości. Inspektorzy używają broni quinque, która jest podobna do kagune oraz wykorzystywana w starciach z ghulami.

Typy RCEdytuj

Wygląd kagune oraz miejsce, z którego się wydobywa, zależy od typu RC danego ghula.

Rc types.png

Typy Rc, położenie w organach.

Istnieją cztery typy RC: Ukaku, Koukaku, Rinkaku i Bikaku. Według wytycznych, każdy typ może pokonać inny, z tym, że sytuacja ta może wyglądać inaczej w zależności od przeciwnika.

Rozmaite rodzaje RC są opracowane tak, by ghul każdego typu mógł pokonać innego ghula w niekorzystnej sytuacji.

Istnieje także możliwość, że dziecko może odziedziczyć dwa różne typy kagune po swoich rodzicach, stając się charakterystyczną hybrydą, czego przykładem jest Hinami Fueguchi.

UkakuEdytuj

Ukaku.png

Kagune Ukaku (羽赫, ukaku, pl. Kagune Skrzydła) przypomina pióra oraz wyłania się z okolic ramion. Większość korzystających z niego ghuli sama w sobie charakteryzuje się nadludzką szybkością. Ukaku jest lekkim kagune, pozwalającym użytkownikowi na szybkie ataki. Jedną z najsłynniejszych metod walki jest krystalizacja kagune - pozwala ona na wystrzeliwanie ostrych pocisków. Minusem tej taktyki jest usztywnienie skrzydeł oraz brak możliwości walki na bliskie dystanse. Kagune samo w sobie pasuje do walk zarówno na dalekie, jak i bliskie odległości - te drugie jednak są uważane za słabość ghuli. Ukaku może też być wykorzystane jako tarcza. Niektórzy użytkownicy są w stanie utworzyć ostrza podobne do typu Koukaku, które pozwalają na

Ukaku 2.png

Skrystalizowane Ukaku

bliskie ataki. Ghule Ukaku mają szanse na szybkie zakończenie walki z korzyścią dla siebie. Niestety, ich komórki Rc szybko się wyczerpują, co skutkuje utratą siły. Typ Ukaku znajduje się na przegranej pozycji, jeżeli walka trwa zbyt długo.

Ukaku są w stanie przebić szybkością i ruchliwością ghule Bikaku. Typ Koukaku może je jednak zaskoczyć dzięki obronie przed ich atakami.

Znanymi ghulami Ukaku są Kazuichi Banjou, Eto, Kaya Irimi, Ayato Kirishima, Hikari Kirishima, Touka Kirishima, Ginshi Shirazu, Katou Sumihara, Koharu Utsumi, Yoshimura i Renji Yomo.

KoukakuEdytuj

Koukaku.png

Kagune Koukaku (甲赫, kōkaku, pl. Kagune Pancerza) ma kształt ostrza oraz wyłania się z okolic poniżej ramion. Charakteryzuje się sporą ilością silnych komórek Rc. Jest ciężkie i niesamowicie krzepkie. Spośród wszystkich kagune, Koukaku są najbardziej wytrzymałe oraz idealnie służą do obrony. Zazwyczaj przyjmują się jako zbroje lub tarcze. Podczas walki mogą zostać utworzone na kształt najrozmaitszych broni, takich jak wiertarki, młoty, ostrza i miecze.

Ze względu na ciężkość, ghule Koukaku są znacznie wolniejsze, a ich kagune jest trudne do utrzymania.

Dzięki swoim właściwościom obronnym, Koukaku jest w stanie szybko pokonać ghula Ukaku. Jednakże, typ Rinkaku może wyeliminować wolnego Koukaku dzięki masowym pociskom niszczącym kagune.

Rinkaku.png

Znanymi ghulami Koukaku są: Hinami Fueguchi, Ryouko Fueguchi, Arata Kirishima, Uruka Minami, Matsumae, Ikuma Momochi, Naki, Nutcracker, Partner Nutcrackera, Donato Porpora, Shuu Tsukiyama i Kuki Urie.

RinkakuEdytuj

Rinkaku kagune (japoński 鱗赫, pol. Kagune Łuski) jest podobne do stalowej macki, która pojawia się z tyłu pasa. Ghule obdarzone tym kagune mają tak rozwiniętą regeneracje, że potrafią przetrwać nawet krytyczne ciosy. Komórki Rc w tym kagune przypominają bardziej ciecz, dzięki czemu kagune jest kruche i łatwe do złamania.

Znane ghule z tym typem Kagune to Yuuri Akanuma, Asa, Asaki Fueguchi, Hinami Fueguchi, Rize Kamishiro, Ken Kaneki, Kie Muramatsu, Nico, Yakumo Oomori, Kanae von Rosewald, Karao Saeki, Kurona Yasuhisa, Nashiro Yasuhisa, i Saiko Yonebayashi

Bikaku.png

Bikaku Edytuj

Biakaku (japoński 尾赫, pol. Kagune Ogona) zwykle przypomina ogon i pojawia się w okolicach kości ogonowej. Jest dobre dla ghuli, których głównymi aspektami są obrona i szybkość.

Unikatowe stanyEdytuj

Znane KaguneEdytuj

Obrazek Ghul Typ Opis
505px-Kaneki's Kagune.png
640px-Kaneki showing his kagune.png
Ken Kaneki Rinkaku Przypomina czerwone macki pokryte łuskami, występuje w liczbie 2, 6 lub 8 odnóży.
640px-Rize showing her Kagune.png
Rize Kamishiro Rinkaku Jej Kagune jest dość podobne do Kanekiego, z powodu przeszczepienia mu jej Kakuhou.
Ukaku.png
Touka Kirishima Ukaku Kagune ma kształt dwóch skrzydeł w czarno-czerwonym kolorze, jedno mniejsze, a drugie większe. W :re Touka jest w stanie wytworzyć dwa pełne skrzydła.
Nishio about to kill Hide.png
Nishiki Nishio Bikaku Przywodzi na myśl węża, pewnie od tego wziął się pseudonim Nishikiego. Jest w niebiesko-zielonym kolorze.
Koukaku.png
Shuu Tsukiyama Koukaku Jest w kształcie ostrza, które zawija się wokół ramienia.
Hinami's Dual Kagune.png
Hinami Fueguchi Koukaku i Rinkaku Część Koukaku przypomina płatki kwiatu, jednak tworzy bardzo wytrzymałą tarczę, odziedziczyła je po matce, Ryoko.

Część Rinkaku jest w kształcie dwóch macek, na które składają się pojedyńcze segmenty.

640px-Ayato's Kagune.png
Ayato Kirishima Ukaku Jest podobne do Kagune jego siostry, Touki, jednak składa się z dwóch skrzydeł.
Yamori using his kagune to block Kureo's quinque.png
Yakumo Oomori Rinkaku Dwie Macki, pokryte czymś przypominającym kolce lub łuski.
546px-Yoshimura's Kakuja.png
Yoshimura Ukaku (Kakuja) Dwa Ramiona wystające z pleców oraz kolce, które mogą być wykorzystane jako pociski wyrastające z łopatek.
Rinkaku.png
Kurona Yasuhisa i Nashiro Yasuhisa Rinkaku Kurona i Nashiro odziedziczyły kształt Kagune po Rize.
Bikaku.png
Matasaka Kamishiro Bikaku Jest w czerwonym kolorze i ma kształt rybiego ogona.
Kiekagune.png
Kie Muramatsu Rinkaku Macki w czerwono-różowym kolorze.
Binkagune.png
Bracia Bin Bikaku Macki w niebieskim kolorze, bracia Bin mogą wykonywać razem wspólne ataki przy ich pomocy.
Irimikagune.jpg
Kaya Irimi Ukaku Dwa skrzydła, zdolne miotać pociskami.
Komakagune.jpg
Enji Koma Bikaku Czerwony ogon, Koma korzysta z niego m.in. jako pomoc w wspinaczce.
Nakikagune.png
Naki Koukaku Pancerz na ramię, ostro zakończony.
Katoukagune.jpg
Sumiharu Katou Ukaku Skrzydła w zielono-czerwonym kolorze z kolcami, miotające pociskami.
Tatakagune.png
Tatara Nieznany Macka pokaźnych rozmiarów, czerwono-czarna.
Norokagune.png
Norochankiller.jpg

Norokagunev2.png

Noro Bikaku Koniec Kagune jest w stanie chwytać np. ludzi, w trakcie walki z Quinx, Kagune wytworzyło paszczę.
Minamikagune.jpg
Uruka Minami Koukaku Kagune Minami w dużym stopniu przypomina to należące do Kie Muramatsu.
Kanaekagune2.png
Kanae von Rosewald Rinkaku
;p.jpg
Tooru Mutsuki Bikaku Kagune składa się z segmentów i zakańcza kolcami.
Uriekagune.png
Kuki Urie Koukaku Pancerz na ramię, ostro zakończony.
Shirazu kagune.jpg
Ginshi Shirazu Ukaku Jego Kagune przypomina tarczę wyrastającej z okolic łopatek, z której można strzelać ostrymi pociskami.
Saikokagune.jpg
Badass saiko.png
Saiko Yonebayashi Rinkaku Słabsza wersja tego Kagune przybiera formę dwóch macek, jednak Saiko jest w stanie wytworzyć jeszcze jedną, o monstrualnym rozmiarze, składającą się z segmentów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki