FANDOM

Ginshi Shirazu (不知 吟士, Shirazu Ginshi) jest inspektorem ghuli Rangi Drugiej, osobnikiem rasy Quinx, a także obecnym liderem Drużyny Quinx.

WyglądEdytuj

Shirazu jest szczupłym młodzieńcem o włosach w odcieniu jasnej pomarańczy. Na jego twarzy często widnieje groźny uśmieszek, ukazujący ostre specyficzne zęby. W jego prawym uchu znajduje się sześć kolczyków, a w lewym jedno. Na środkowym palcu jego prawej dłoni znajduje się pierścień. W przeciwieństwie do swoich towarzyszy, zamiast standardowego uniformu CCG nosi na sobie ciemny kombinezon, a podczas misji korzysta z motocykla. Wyróżnia się charakterystyczną fryzurą. W pewnym momencie, całkowicie ścina swoje włosy.

OsobowośćEdytuj

Podobnie jak reszta jego towarzyszy, Shirazu darzy szacunkiem swojego mentora, Haise Sasakiego. To jednak nie powstrzymuje go przed wykonywaniem misji na własny sposób. Często towarzyszy poprzedniemu przywódcy, Kukiemu Urie, w niebezpiecznych zadaniach. Choć jest wyszkolonym i bezwzględnym wojownikiem, Urie opisuje go jako osobę o prostym umyśle. Łatwo manipuluje swoim partnerem, chociażby wmawiając mu, że Sasaki wykorzystuje Quinx dla swoich własnych korzyści. Szybko się wścieka i wyładowuje słownie emocje.

Jego cele oraz ekspresje także wydają się być przesadzone. Głównym motywem Shirazu do dołączenia do Quinx jest możliwość szybkiego nabycia pieniędzy z nieznanych na chwilę obecną powodów. Shirazu sam w sobie jest beztroski. Wykazuje się pewną obsesją na punkcie eleminowania ghuli; to wszystko wywołuje na jego twarzy szeroki uśmiech.

Według danych, nie radzi sobie zbyt dobrze z logicznymi zadaniami, wymagającymi myślenia. Według Sasakiego jednak, jego troska o towarzyszy sprawia, że zasługuje na miano lidera. To jak bardzo troszczy się o drużynę kontrastuje z jego głośną osobowością i nienajlepszymi manierami. Choć nie zachowuje się przychylnie wobec Uriego, staje się znacznie milszy w pobliżu Mutsukiego, czy chociażby ludzi pokroju Chie.

Pomimo plakietki osoby brutalnej i przesadzonej, jest najwrażliwszym członkiem Quinx. Widząc umierającego ghula, był zdegustowany tym jak ludzko on brzmiał i wyglądał. Wspomnienie to dręczyło go przez dłuższy czas, ponieważ sam Shirazu wyobrażał sobie w nim człowieka, a nie potwora.

FabułaEdytuj

Polowanie na TorsoEdytuj

Pojawia się po raz pierwszy podczas walki z kilkoma ghulami na raz. Możemy zauważyć, że czerpie z tego pewną satysfakcję. Później podąża za Urim na swoim motocyklu. Podczas walki z ghulem Akashim Kobayashim, o mały włos nie atakuje swojego towarzysza. Mimo to, nie bierze zagrożenia na poważnie i pozwala się oszołomić, by móc udawać martwego. Szybko powraca do zdrowia oraz powstrzymuje Akashiego przed skorzystaniem z kagune, dzięki czemu Urie może wyeliminować przeciwnika. Kiedy jest już po wszystkim, dochodzi do krótkiej kłótni między inspektorami. Ghul ponownie usiłuje się na nich rzucić, jednak zostaje dobity przez Sasakiego. Ostatecznie Shirazu opuszcza wraz z Urim miejsce bitwy.

W ciągu kilku następnych dni, dochodzi do spotkania z doktorem Shibą. Mężczyzna zauważa, że poziom RC u Shirazu znacznie wzrósł - najprawdopodobniej z powodu częstego używania kagune. Sam Shirazu w międzyczasie pracuje nad poszukiwaniami Torso. Dość szybko dochodzi do kolejnej kłótni pomiędzy nim a Urim. W pewnym momencie Shirazu grozi Uriemu uwolnieniem własnego kagune oraz pożarciem jego kakuhou.

Nim dochodzi do właściwej walki, na miejscu pojawia się Chie Hori. Dziewczyna oferuje im informacje na temat Torso. Shirazu przyjmuje łagodniejszą postawę oraz decyduje się na przedyskutowanie sprawy w pobliskiej restauracji. Chie oferuje im sprzedanie swoich zdjęć w zamian za coś, co należy do Sasakiego - Shirazu przez moment zastanawia się, czy jest to tylko zboczenie dziewczyny. Ostatecznie inspektorzy zgadzają się na te warunki oraz opuszczają budynek ze zdjęciami przedstawiającymi tereny łowieckie Torso.

Kiedy jest już po wszystkim, Shirazu i Urie przeglądają fotografie, przy okazji rozmawiając o Sasakim. Urie zamierza zachować znaleziska w tajemnicy, ponieważ sądzi, że ich przełożony będzie chciał je wykorzystać do niewłaściwych celów. Shirazu nie może pogodzić się z myślą o możliwej zdradzie. Przyznaje, że zgodził się na zostanie obiektem testowym jedynie ze względu na jak najszybsze wsparcie finansowe. Urie wykorzystuje tę informację do manipulacji towarzyszem.

Napięcie przekracza granicę podczas zebrania grupy Sasakiego dotyczącego rozkazów Akiry Mado odnośnie pojmania Torso w ciągu miesiąca. Shirazu, wierząc we wszystkie poznane kłamstwa, opuszcza spotkanie. Urie podąża za nim.

Po piętnastu dniach, Shirazu i Urie spotykają się z Akirą w celu otrzymania quinque. Podczas rozmowy, Shirazu rumieni się oraz zachowuje radośniej, niż zwykle. Para postanawia spotkać się z Chie, by móc przekazać jej bieliznę Sasakiego i otrzymać resztę informacji. Dziewczyna pokazuje im polaroidy wykonane na miejscu zbrodni, przedstawiające wciąż żywe ofiary. Opisuje także szczegółowo aparat, z którego Torso korzysta. Wyjawia inspektorom, że dzięki wszystkim tym dowodom ustaliła już, kto mógłby być sprawcą zabójstw.

Po otrzymaniu quinque, Akira z dumą opowiada inspektorom historię tejże broni. Pod koniec rozmowy pyta mężczyzn, czy kiedykolwiek widzieli Sasakiego w akcji - ostrzega ich także przed przejęciem jego nawyków. Nikt nie wie, co Akira miała na myśli.

Dwudziestego piątego dnia poszukiwań, Urie i Shirazu przybywają na czas, by doświadczyć uprowadzenia Tooru Mutsukiego przez Torso. Ponieważ cel zaczął uciekać taksówką, para podąża za nim na motocyklu - nie zważając na okoliczności, Shirazu zaczyna przejmować się limitem prędkości. Urie rozkazuje mu strzelać w taksówkę za pomocą kagune, jednak celowność Shirazu nie jest wystarczająco wyszkolona do tego rodzaju akcji. Chaos na drodze przyciąga uwagę policji, która usiłuje wspomóc inspektorów w akcji - w rezultacie, giną z rąk ghula.

W pewnym momencie pościg dobiega końca. Torso wyskakuje ze swojego pojazdu i zabija wszystkich policjantów stojących mu na drodze. Shirazu ignoruje rozkaz polegania na quinque i zaczyna walczyć z pomocą kagune. Udaje mu się zranić Torso, ten jednak - ze względu na typ Rinkaku - dalej jest w stanie walczyć. Walka zostaje przerwana przez pojawienie się Węża.

Wąż postanawia wyeliminować wszystkich obecnych z zamiarem uniknięcia kłopotów. Urie zostaje zraniony podczas bezpośredniego spotkania z Wężem, z kolei kolejne ataki Shirazu nie odnoszą żadnych efektów. Ghul krytykuje jego umiejętności, twierdząc, że Quinx nie są ani trochę przydatni. Shirazu staje w obronie Mutsukiego i przyjmuje na siebie atak Węża. Ponieważ wszyscy inspektorzy są ranni i niezdolni do skorzystania z kagune, Mutsuki i Shirazu proponują wycofanie się z dalszej walki. Zdesperowany Urie zaczyna pożerać siebie samego, a Shirazu - przerażony tym widokiem - usiłuje powstrzymać towarzysza. Grupa zostaje ocalona przez Sasakiego, który blokuje ostateczny atak Węża. Shirazu i reszta obserwują dalszą walkę.

Shirazu rusza na pomoc Sasakiemu, kiedy ten zostaje ranny; ten jednak każe mu trzymać się z daleka. Młodzieniec stara się zabrać Mutsukiego w bezpieczne miejsce. Kiedy Wąż zostaje ostatecznie pokonany, Shirazu słyszy jak Sasaki zwraca się do ghula per "Nishio". Jest zaskoczony przybyciem drużyny Hirako, która szybko obezwładnia wyrwanego spod kontroli Sasakiego. Kiedy jest po wszystkim, Shirazu obserwuje z daleka rozmowę Akiry i Sasakiego - jednocześnie podziwia siłę swojego przełożonego.

Polowanie na Dziadka Do OrzechówEdytuj

Jakiś czas po zakończeniu bitwy, Urie obraża Sasakiego, nazywając go "ghulem".  To wywołuje gniew u Shirazu, który wyżywa się na towarzyszu, twierdząc, że Sasaki poświęcił dla nich wszystko. Nim mentor uspokaja inspektorów, grozi Uriemu śmiercią. Sasaki mianuje Shirazu nowym przywódcą drużyny. Młodzieniec protestuje, twierdząc, że nie jest wystarczająco bystry, by zajmować tak poważne stanowisko. Mimo to, Sasaki nie zmienia zdania.

Sasaki wyjaśnia Kishou Arimie powody, dla których dokonał zmiany. Choć Urie wykazuje się doskonałymi wynikami, jego osobowość "kuleje". Shirazu może i nie jest idealnym inspektorem, jednak mimo wszystko troszczy się o swoją grupę. Później, Shirazu przeprasza Uriego za swój wybuch złości. Wiedząc, że nie lubi on słodyczy, wręcza mu zupę o smaku czerwonej fasolki w ramach kary. Kiedy emocje opadają, oddział zaczyna zastanawiać się nad losem ich leniwej towarzyszki, Saiko.

Widzimy Shirazu wraz z Mutsukim i Sasakim podczas rozmowy na temat kolejnego celu; Dziadka Do Orzechów. Słysząc po raz pierwszy o tym ghulu, Shirazu wyobraża sobie maszynę do łamania skorupek z orzeszków. Jest zdziwiony, dowiadując się, że Nutcracker jest znana z odgryzania męskich genitaliów. Inspektorzy zatrzymują się w kawiarni :re. Shirazu podziwia umiejętność Sasakiego to wyczuwania smakowitej kawy.

Po opuszczeniu budynku kawiarni, Shirazu zaczyna martwić się o Haise'a. W kwaterze Quinx, lider dowiaduje się o przybyciu Saiko. Kiedy dziewczyna odmawia opuszczenia swojego pokoju, Shirazu wyważa drzwi za pomocą kagune. Jest zdziwiony, widząc jak Urie przekonuje Saiko do dalszej pracy. Następnego ranka, Shirazu jest zdenerwowany, ponieważ Saiko złamała obietnicę i znowu zaspała. Podczas gdy reszta drużyny omawia sprawę Dziadka Do Orzechów, przywódca postanawia obudzić inspektorkę.

Pod koniec spotkania, Shirazu wraca do sali, tym razem niosąc śpiącą Saiko na swoich plecach. Przeprasza za spóźnienie - wszystko zostaje mu wybaczone, ponieważ zdołał donieść Saiko do kwatery CCG.

Drużyna ma za zadanie obserwować Nutcrackera. Shirazu stara się podsłuchać rozmowę, jednak w tym momencie zmęczenie zaczyna wdawać się we wznaki. Saiko nie jest w stanie mu pomóc, ponieważ całą uwagę skupiła na gotującym się steku. Shirazu traci w pewnym momencie nerwy i zaczyna atakować słownie towarzyszkę. Urie dochodzi do wniosku, że nakłonienie Saiko do pracy nie przyniosło liderowi niczego dobrego.

Cofając się, Shirazu przypadkowo zbija szklankę, co przykuwa uwagę ghula. Zaczyna panikować, kiedy Dziadek Do Orzechów zaczyna się zbliżać. Ku jego zaskoczeniu, kobieta ignoruje inspektora i nalewa sobie kolejną szklankę wody. Po nieudanej misji, grupa spotyka się na zewnątrz. Shirazu przeprasza za swoją porażkę oraz prosi Mutsukiego o radę. Wprawdzie wątpi on w jego umiejętności przywódcze, jednak dalej uważa nakłonienie Saiko do pracy za dobrą robotę. Mutsuki ujawnia także, że Urie okłamał Saiko odnośnie jej zwolnienia.

AukcjaEdytuj

Shirazu brał udział w operacji "Aukcja" wraz z całą swoją drużyną. Po dostaniu się do sali oraz pokonaniu Kanae, przedostaje się do pokoju kontrolnego. Urie i Mutsuki zostają zablokowani po drodze przez ścianę utworzoną z kagune. Krótko po odnalezieniu Naoto Hayashimury należącego do Drużyny Atou, grupa została zaatakowana przez Takizawę - ghula rangi SS~. Na rozkaz Haise'a, mentor zostaje pozostawiony w tyle.

Shirazu, Saiko i Hayashimura dochodzą do pokoju kontrolnego, gdzie przebywa Dziadek Do Orzechów. Choć jest to walka "trzy na jednego", podwójne kagune ghula pozwala na rozesłanie specjalnych min wokół pomieszczenia. Shirazu dochodzi w pewnym momencie do wniosku jak rozbudowane jest jej kagune. Dzięki otrzymanej wiedzy, udaje mu się oszukać przeciwniczkę i wprowadzić ją w jej własną pułapkę. Po tym daje Saiko sygnał do ataku. Po zakończonej bitwie, ranna Nutcracker zostaje pozostawiona na ziemi. Shirazu decyduje się zadać ostateczny cios.

W swoich ostatnich słowach Nutcracker wyznaje, że chciała tylko być piękna. Choć Shirazu wmawia sobie, że ghule nie są ludźmi, nie jest w stanie wyrzucić z pamięci tego zdania.

Wydarzenia po AukcjiEdytuj

Miesiąc po wydarzeniach na Aukcji, inspektorzy przygotowują się do bożonarodzeniowego przyjęcia. Shirazu mówi Mutsukiemu o tym jak szczęśliwy i dziecinny zrobił się Sasaki, nim mentor prosi ich o pomoc. Tego wieczoru, Shirazu dobrze się bawi wraz z pozostałymi pracownikami. Sasaki wręcza mu w prezencie model motocyklu.

Polowanie na RosewaldaEdytuj

Kilka miesięcy później, CCG rozpoczyna wiosenną galę nagród. Shirazu otrzymuje awans z Rangi Trzeciej do Rangi Drugiej. Podczas przyjęcia, spędza miło czas ze współpracownikami. Sasaki i Akira informują go o nowym quinque, które już na niego czeka; gratulują mu także zwycięstwa w ostatniej bitwie. Jednakże, po otrzymaniu broni, Shirazu zaczyna wymiotować, wspominając ostatnie chwile zabitego przez siebie ghula.

Podczas wizyty w Studiu Mask HySy, Uta pyta Shirazu, czy jest obecnie zainteresowany jakąś kobietą. Na myśl przychodzą mu Akira, Saiko i Ihei.

Kiedy drużyna Quinx wpada w pułapkę na jednym z pustych parkingów, Shirazu podążył za Urie i Kanae na piąte piętro, gdzie rozpoczęła się walka z ghulem. Po tym jak kakuhou Shirazu zostaje uszkodzone przez Kanae, Urie przypomina mu o użyciu quinque. Shirazu nie jest w stanie skorzystać z broni, ciągle wyobrażając sobie obraz Dziadka Do Orzechów.

RelacjeEdytuj

Saiko YonebayashiEdytuj

Shirazu cały czas krytykuje Saiko za jej lenistwo oraz niemożność zachowania powagi. Jako przywódca, stara się zmusić ją do cięższej pracy - raz musiał użyć siły, by zaciągnąć ją do kwatery CCG (czego nawet Sasaki nie był w stanie zrobić). Pomimo ciągłych spięć między nimi, Shirazu troszczy się o Saiko i nie chce, by została zwolniona. Sama Saiko nie przejmuje się tym jak jest traktowana; nawet wizyty Shirazu i Urie w jej pokoju nie potraktowała poważnie.

Kuki UrieEdytuj

Często ze sobą współpracują, głównie ze względu na tendencję Shirazu do podążania za Kukim. Często karci poprzedniego lidera za niechęć do współpracy, co zwykle kończy się kłótniami. Choć ich relacja jest napięta, razem stanowią porządny duet. Sam Shirazu darzy Kukiego zaufaniem, które nie jest jednak odwzajemniony. Kuki często manipuluje Shirazu oraz wykorzystuje go do wzbudzania konfliktów w grupie. Po tym jak drużyna o mały włos nie ginie z rąk Węża, Shirazu zaczyna rozumieć swoje błędy i przestaje tolerować zachowanie Uriego. 

Haise SasakiEdytuj

Shirazu jest przywiązany do mentora drużyny - nazywa go nawet "Sassanem". Jest zaskoczony oraz rozgniewany stwierdzeniem Uriego, jakoby Sasaki wykorzystywał grupę dla swoich własnych celów. Z tego też powodu, Shirazu zaczyna wątpić w mężczyznę - m.in. zaczyna odrzucać niektóre z jego rozkazów, a także opuszcza spotkania. Po poznaniu prawdy na temat mentora, Shirazu staje po jego stronie.

Otrzymując rozkaz pozostawienia Sasakiego na pastwę Takizawy, Shirazu uznał pomysł za niedorzeczny.

Akira MadoEdytuj

Wygląda na to, że jest zauroczony swoją przełożoną. W jej towarzystwie często się rumieni, a także jest weselszy, niż zwykle. Najprawdopodobniej reszta drużyny jest świadoma jego uczuć.

Tooru MutsukiEdytuj

Shirazu zwraca się do niego pierwszym imieniem, wobec czego ich relacje pozostają przyjazne. Stara się chronić swojego słabszego towarzysza i trzymać go z dala od niebezpieczeństwa. Mutsuki podziwia Shirazu i jednocześnie zazdrości mu siły.

Chie HoriEdytuj

Wygląda na to, że darzy Chie pewną sympatią. Żartobliwie dokucza jej z powodu młodego wyglądu oraz jest zaskoczony tym, jakoby była ona starsza od niego. Kiedy Chie zdradza cenę za swoje informacje, Shirazu zastanawia się nad jej zboczeniami - przyjmuje jednak jej wyjaśnienie. Pozuje "dramatycznie" do jej zdjęć oraz uważa ją za wiarygodnego informatora.

NutcrackerEdytuj

To właśnie Shirazu był osobą, która zadała jej ostateczny cios. Wygląda jednak na to, że zapamiętał sobie ostatnie słowa ofiary, wedle których jej jedynym pragnieniem było bycie "piękną". Po zakończeniu operacji cały czas wpatrywał się w swoje dłonie. Kilka miesięcy później, wciąż nawiedzają go koszmary z udziałem ghula oraz jego ostatnimi słowami. Kiedy otrzymał quinque utworzone z jej kagune, Shirazu nie był w stanie go utrzymać i zaczął wymiotować.

Shirazu jest wyszkolony zarówno w podstawowych sztukach walki, jak i programach śledczych. Wygląda na to, że  interesuje się jedynie praktyczną częścią szkolenia. Jest także utalentowanym motocyklistą; potrafi osiągnąć niesamowitą prędkość nawet z pasażerem u swojego boku.

Operacja, która przemieniła go w Quinx, pozwoliła mu na nabycie zarówno umiejętności ghula, jak i kagune typu Ukaku. Posiada zdolność do szybkiej regeneracji, dzięki czemu nie tylko przeżył, ale też szybko wrócił do siebie po otrzymaniu poważnej rany w brzuch. W efekcie operacji, jego słuch stał się lepszy od tego posiadanego przez przeciętnego człowieka.

  • Kagune Ukaku: Kagune Shirazu przypomina coś w rodzaju wyrzutni, z której wyrastają pewnego rodzaju szpony o ograniczonej celności. Mimo że podczas misji jest zobowiązany do używania quinque, Ginshi preferuje kagune.
  • Tsunagi: Zwyczajne quinque utworzone z Bikaku, które ma służyć do walki. Ma ono postać prostego miecza. Do tej pory używał go jedynie podczas walki z oddziałami Aogiri podczas Aukcji. Warto zauważyć, że nie miał go przy sobie przed starciem z Dziadkiem Do Orzechów w budynku administracji.

CiekawostkiEdytuj

  • Jego imię Shirazu (不知) oznacza dosłownie "ignoranta" lub "nie wiedzieć", natomiast Ginshi (吟士) - "śpiewającego mężczyznę".
  • Poziom RC u Shirazu wynosi 920 - jest to drugi najlepszy wynik wśród pozostałych członków Drużyny Quinx.
  • Jest zauroczony swoją przełożoną, Akirą Mado - nazywa ją także "Matką Świętą" CCG. Wygląda na to, że pozostali członkowie drużyny są świadomi tego faktu.
  • W rozdziale piątym, jego motocykl zostaje uszkodzony podczas walki z Torso. Jest to nawiązanie do poprzedniej serii, w której - ku rozbawieniu czytelników - motocykle Itsukiego Marude często bywały niszczone podczas operacji.
  • Shirazu twierdzi, że podczas szkolenia jego oceny były drugie pod względem najgorszych.
  • Shirazu opisuje korzystanie ze swojego kagune jako "czucie nieźle skopanego tyłka".
  • W rozdziale 34, Shirazu jest powiązany z numerem 12. Jest to nawiązanie do karty tarota - Wisielca (XII)

CytatyEdytuj

  • Do Urie (o poszukiwaniach Torso): "Zgodziłem się na to wszystko tylko ze względu na wynagrodzenie. Potrzebuję kasy... jak najszybciej."
  • Do Urie (o braku szacunku do Haise): "Poświęcił dla nas swoje własne życie. Nazywając go ghulem pokazujesz jak wielkim draniem sam jesteś. Zaraz zginiesz!"

PrzypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki