FANDOM

Gdy pojawia się nierównowaga mocy, jest niemożliwe, aby znajdować się w równej podstawie. Ci, którzy są wysoko, nie chcą czynić innych zaniepokojonych, więc nie mają innego wyboru jak przyjąć silne ustosunkowanie do wszystkiego i ci, którzy są na samym dole muszą być silni i zaakceptować wszystkie słowa lidera.

—Enji Koma, Tokyo Ghoul: Cień Rozdział 4

Enji Koma (古間 円児, Koma Enji) jest byłym kelnerem w Anteiku przed jego destrukcją, a także ekspertem w robieniu kawy. W czasach swojej młodości, był znany jako Diabelska Małpa (魔猿, Maen) oraz prowadził gang o nazwie Małpy.

WyglądEdytuj

Koma jest najczęściej widziany w swoim uniformie kelnera z Anteiku - jest też jedyną osobą noszącą tam muszkę. Posiada brązowe włosy uczesane w stylu pompadour oraz okrągły nos. Jako Diabelska Małpa, ubrany jest w długi biały płaszcz z kapturem oraz dopasowane spodnie. Jego maska przypomina twarz małpy ze znakami w okolicach oczu.

OsobowośćEdytuj

Koma jest kulturalnym, żartobliwym oraz dumnym kelnerem Anteiku, który doradza Kanekiemu, gdy Yoshimury nie ma w pobliżu. Jest dumny zarówno ze swojej obecnej pracy dla Anteiku, jak i dni chwały za czasów "Diabelskiej Małpy" w 20. dzielnicy. W przeciwieństwie do Irimi, Enji jest bardziej skory do rozmowy ze współpracownikami, a Yoshimurę poznał na długo przed przyjęciem posady. W przeszłości, Koma był znacznie brutalniejszy i miał krótszy temperament.

FabułaEdytuj

PrzeszłośćEdytuj

Na dekadę przed rozpoczęciem serii, Koma był liderem słynącego z okrucieństwa gangu ghuli znajdującego się w 20. dzielnicy. Był znany z poszukiwań silnych inspektorów, których następnie zabijał oraz z rywalizacji z innym gangiem, Czarnymi Dobermanami. Po zapoznaniu się z Yoshimurą, zapomniał o przeszłości i zaczął pracę jako kelner w Anteiku.

Pojawienie się "Gołębi"Edytuj

Widzimy go parokrotnie podczas pracy oraz konferencji Yoshimury.

Saga AogiriEdytuj

Koma pozostaje w Anteiku, podczas gdy pozostali członkowie organizacji wyruszyli do 11. dzielnicy z zamiarem uratowania Kanekiego. Jest to dowód zaufania ze strony Yoshimury.

Operacja Tłumienia SowyEdytuj

Z wiszącym w powietrzu zagrożeniem ze strony CCG, Koma i Irimi postanowili zostać w Anteiku z Yoshimurą.

Bronił budynku w postaci Diabelskiej Małpy, dowodząc swojemu staremu gangowi zamaskowanych ghuli. Grupa jest w stanie pokonać część sił CCG, nim do akcji wkracza Mougan Tanakamaru. Enji wychodzi z walki poważnie ranny, a gdyby nie Kaneki, z pewnością zostałby wyeliminowany. Nie zdało się to na zbyt wiele, ponieważ prawdopodobnie zginął z rąk Arimy podczas ucieczki przez Trasę V14.

Relacje Edytuj

Yoshimura Edytuj

Podobnie jak Kaya, jest lojalny wobec swojego pracodawcy po otrzymaniu szansy na rozpoczęcie nowego życia.

Kaya Irimi Edytuj

Koma i Irimi są w dobrych stosunkach, często widywani razem podczas pracy. W trakcje Operacji Tłumienia Sowy, zastanawiając się czy ta druga osoba jest martwa. W przeszłości byli zaciętymi rywalami, a ich gangi często toczyły ze sobą walki. Koma wierzy, że jest silniejszy od niej.

Ken Kaneki Edytuj

Był okazjonalnym mentorem Kanekiego, doradzając mu przy zaparzaniu kawy oraz w życiu. Był mu wdzięczny za ratunek podczas Operacji Tłumienia Sowy, radośnie dziękując mu po ich poszczególnych pojedynkach. Podczas powstawiania Kozy, uległ decyzji zwierzchnictwa Kanekiego nad organizacją, bez sprzeciwu.

Touka Kirishima Edytuj

Koma często zachowywał się jako rozjemca w Anteiku, zaprzestając argumentacje Touki i pozostałych pracowników, zaparzając im kawę.

Jako dawny przywódca potężnego gangu z 20. dzielnicy, Koma jest wyszkolonym wojownikiem. Wbrew pozorom tworzonym przez jego zachowanie i wygląd, jest niesamowicie zdolny - jest w stanie walczyć z kilkoma inspektorami Klasy Specjalnej na raz. Specjalizuje się w walce wręcz i jest na tyle dobry, aby wytrzymać pojedynek z inspektorami Pierwszej Rangi bez jakichkolwiek ran przez pewien okres czasu. Twierdzi też, że jest silniejszy od Irimi, która jest ghulem rangi SS.

  • Kagune bikaku: jego kagune należy do typu bikaku oraz posiada formę małpiego ogona. Taktyka opiera się na chwytach oraz rzutach, np. o ścianę, a także na unikach. Niezbyt często wykorzystuje kagune w postaci broni.

CiekawostkiEdytuj

PrzypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki