FANDOM

Donato Porpora (ドナート ・ ポルポラ, Donāto Porupora) jest pochodzącym z Rosji ghulem oraz byłym więźniem Cochlei. W przeszłości, prowadził katolicki sierociniec, który przygarniał pod swój dach samotne dzieci. Dzięki temu uzyskał przydomek Kapłan (神父, Shinpu). W tamtym czasie był także przybranym ojcem Koutarou Amona.

Przez grupę Clowns jest znany jako Crown (クラウン, Kuraun pl. Korona).

Wygląd Edytuj

Donato jest ghulem w kwiecie wieku, którego twarz jest pokryta zmarszczkami. Posiada krótkie jasne włosy oraz równo ściętą bródkę, a także grube zarośnięte brwi. W przeszłości nosił na sobie szaty katolickiego kapłana. Jako więzień, ubrany jest w proste więzienne ubrania - koszulę z długimi rękawami oraz spodnie. Nie zauważono żadnego obuwia.

OsobowośćEdytuj

Donato jest bezwzględnym i okrutnym ghulem, znanym ze swojej sadystycznej osobowości. Satysfakcjonuje go zadawanie bólu innym - zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Lekceważy wszystko i wszystkich, co czyni z niego cennego informatora. W zamian za dalszy żywot jest w stanie zdradzić własną rasę oraz współpracować z inspektorami. Możemy zauważyć, że frustrowanie śledczych podczas rozmowy sprawia mu niebywałą przyjemność.

Choć jest samolubny i okrutny, jest też zdolny do współczucia. Kiedy jego przybrany syn, Amon, odkrył prawdę na temat ojca, Donato oszczędził życie chłopca ze względu na pewne przywiązanie do niego. Przy każdej bezpośredniej rozmowie z Amonem, lubi denerwować swojego "ukochanego synka".

FabułaEdytuj

PrzeszłośćEdytuj

Donato Porpora urodził się i wychowywał w Rosji. W pewnym momencie życia wyjechał do Japonii, gdzie mieszka po dziś dzień. Odkrywał rolę kapłana z Kościoła Katolickiego, a także prowadził fałszywy sierociniec, mający wabić ofiary w postaci samotnych dzieci. Poza osoby troskliwej i przywiązanej do maluchów jest tylko maską dla kogoś, kto jest w stanie bez skrupułów je torturować i mordować. Plotki głoszą, że resztki po ofiarach służyły żywym dzieciom za pokarm.

W pewnym momencie, został przyłapany na gorącym uczynku przez Koutarou Amona. Zamiast zabić chłopca i tym samym chronić swój sekret, zaproponował chłopcu pozostanie u jego boku i dzielenie się kłamstwem. Z czasem, mężczyzna został pojmany przez CCG i uwięziony w Cochlei. Tam posiada reputację cennego informatora, który często wspomaga inspektorów w poszukiwaniach.

Saga AogiriEdytuj

Kiedy Aogiri zaatakowało więzienie, Donato nie znajdował się wśród uwolnionych ghuli. Nie wiadomo czy jest to tylko przypadek, czy też przemyślane zagranie. Słyszał odgłosy walk ze swojej celi, sam jednak nie brał udziału w akcji.

Napad na Laboratorium KanouEdytuj

Kilka miesięcy po napadzie na kryjówkę Aogiri, Amon wraz ze swoją nową partnerką - Akirą Mado - został wysłany na przesłuchanie Donato. Mężczyzna dokucza Amonowi, wspominając o ich relacji oraz gratulując mu awansu. Choć Amon nie mówi nic na temat swojego poprzedniego partnera, Donato szybko domyśla się, co go spotkało i zaczyna się śmiać. Wiedząc, że Amon ma mu zadać kilka pytań, prosi Akirę o pozostawienie ich na osobności - kobieta nie pochwala tego pomysłu, jednak mimo wszystko opuszcza pomieszczenie. Donato w dalszym ciągu opowiada o ich relacji.

Odmawia współpracy z Amonem, kiedy domyśla się, że wywiad został wymuszony przez Itsukiego Marudę. Stwierdza, że nie wie nic na temat Aogiri poza pogłoskami słyszanymi z celi. Opisuje odgłos zabijanych strażników oraz stwierdza, że nie był w stanie dołączyć do rzezi. Zdegustowany Amon przygotowuje się do wyjścia, wtedy jednak Donato pyta go o krzyż, który nosi na szyi. Zastanawia się, czy jego przybrany syn ma jeszcze resztki przywiązania do ojca oraz jest zachwycony skutkiem w postaci złości Amona. Sugeruje mu, by zamiast "Białego Królika" poszukał "Alicji", ponieważ jej trop doprowadzi go w to samo miejsce. Amon zastanawia się nad tą grą słów.

Kiedy Amon walczy z oszalałym Kenem Kanekim w podziemnym laboratorium, zaczyna wspominać swoje dzieciństwo oraz noc, w której poznał prawdę na temat ojca. Przypomina sobie smakołyki dawane dzieciom, domyślając się, że zostały one wykonane z jego ofiar. Nawiedzany przez przeszłość, prosi Kanekiego o wyjaśnienie, dlaczego sam walczy.

Napad na AnteikuEdytuj

Nim Amon traci przytomność ze względu na rozległe rany, wspomina swoich rodziców na krótko przed odejściem do Donato. W myślach nazywa go swoim ojcem.

Polowanie na TorsoEdytuj

Haise Sasaki i Tooru Mutsuki odwiedzają ghula, mając nadzieję na to, że pomoże im w poszukiwaniach Torso. Donato wita się przyjaźnie z Sasakim, dokuczając mu ze względu na przełożoną w postaci kobiety oraz korzystanie z pierwszego imienia. Ekscytuje go widok Mutsukiego oraz zaczyna w szczegółach opisywać, jak mógłby go przyrządzić. Sasaki wtrąca się, łagodząc sytuację.

Widząc miejsce zbrodni na ekranie, Donato zauważa, że pozostawianie przez ghula głów ofiar jest nietypowe. Twarz jest dość ważną częścią posiłku - mężczyzna sugeruje, że poszukiwany ghul stara się wtopić w ludzkie społeczeństwo. Wiedząc, że ghul podróżuje pojazdem oraz dobrze zna rozkład ulic, uznaje Torso za taksówkarza. Nim Sasaki wychodzi, Donato zaprasza go na rozmowę po zakończeniu sprawy. Prosi go, by przyszedł sam.

Kiedy jest już po wszystkim, Mutsuki zastanawia się, czemu tak niebezpieczny ghul wciąż żyje. Sasaki wyjaśnia, że Donato jest cennym źródłem informacji dla inspektorów, co utrzymuje go przy życiu. Później tego samego wieczoru, Sasaki ma koszmar z udziałem tajemniczej osoby twierdzącej, że jest taki sam jak Donato - zdesperowany w dążeniu do bycia użytecznym oraz chroniący się przed odrzuceniem.

Polowanie na Dziadka Do OrzechówEdytuj

Zgodnie z umową, Sasaki spotyka się sam na sam z Donato, by porozmawiać na osobiste tematy. Inspektor przeprasza go za pozwolenie Torso na ucieczkę, sam ghul nie jest jednak zły. Donato dochodzi do wniosku, że Sasaki ma problemy z własnymi wspomnieniami oraz ciągle się z tego powodu martwi. Spoglądając podejrzliwie na kamerę pyta, czy ma to coś wspólnego ze sprawą Torso. Rozmawiając na temat Węża, przyznaje, że wie jedynie podstawowe informacje na jego temat - Sasaki wierzy jednak, że skądś zna tego ghula. Temat ponownie ulega zmianie - Donato wspomina o innym ghulu, który jest "szczególnie zainteresowany" młodym inspektorem. Twierdzi, że ten ghul jest kluczem do jego utraconych wspomnień.

Po rozmowie, Donato sugeruje, że Sasaki specjalnie połączył ze sobą Węża i temat jego wspomnień. Nazywa go swoim "przyjacielem" oraz życzy mu wszystkiego najlepszego.

RelacjeEdytuj

Koutarou AmonEdytuj

Ich relacja jest bardzo skomplikowana, ponieważ łączy w sobie zarówno elementy nienawiści, jak i przywiązania. O ile inne dzieci Donato bez skrupułów pożerał i skazywał na ból, tak o swojego przybranego syna szczególnie się troszczył. Kiedy Amon odkrył prawdę na jego temat, Donato oszczędził życie chłopca - a nawet proponował mu dalsze wspólne życie. Jako więzień, często dokucza Amonowi na różne tematy.

Haise SasakiEdytuj

Łączy ich dość nietypowa więź przyjaźni. Donato jest zarówno informatorem Sasakiego, jak i jego uszami. Pomaga cierpiącemu na amnezję inspektorowi w rozwikłaniu niektórych myśli oraz zachowuje się wobec niego przyjaźnie. W zamian, Sasaki z grzecznością przyjmuje jego rady i troszczy się o uwięzionego ghula.

Tooru MutsukiEdytuj

Jako ghul preferujący młode ofiary, Donato cieszy się na wieść o spotkaniu z Mutsukim. Młody inspektor jest przerażony dokładnymi wyobrażeniami ghula o tym, w jaki sposób chciałby go zjeść. Sasaki załagodził sytuację, twierdząc, że Donato sobie tylko "żartował". Później, Mutsuki rozmyśla nad tym jak niedorzeczną rzeczą jest utrzymywanie tak sadystycznego ghula przy życiu.

W przeszłości, Donato był znany jako potężny ghul rangi SS. Wymordował niezliczoną ilość polujących na niego inspektorów. Mimo to, jego kagune oraz dokładniejsze umiejętności nie są znane.

Donato jest osobą inteligentną, zdolną do połączenia wszystkich drobnych elementów w całość. Choć jest więźniem, CCG często udaje się do niego po informacje. Ma zdolność do szybkiego rozszyfrowania cudzych osobowości - bez problemu stwierdzi, o czym myśli Amon lub zanalizuje obawy i problemy osobiste Sasakiego.

PrzypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki