FANDOM

Arata Kirishima (霧嶋 新, Kirishima Arata) jest ojcem Touki Kirishimy i Ayato Kirishimy. Inspektorzy ghuli nadali mu pseudonim Kolekcjoner Trupów (骸拾い, Mukuro Hiroi).

Yukinori Shinohara i Kureo Mado odkryli prawdziwą tożsamość Araty. Udało im się go przechwycić.

WyglądEdytuj

Chudy wysoki mężczyzna posiadający krótkie ciemnoniebieskie włosy. Wygląda oraz ubiera się jak każdy niczym nie wyróżniający się człowiek. Podczas polowań nosi na sobie typowy dla ghuli długi płaszcz. Sąsiedzi opisywali go jako bardzo szczupłego mężczyznę o prawdopodobnie słabym stanie zdrowia.

OsobowośćEdytuj

Cnotliwy i delikatny Arata jest kolejnym ghulem-pacyfistą, który lubi żyć wśród ludzi i pragnie takiego samego losu dla swoich dzieci. Dzięki nauce, Arata jest w stanie żyć jak człowiek poprzez gotowanie ludzkiego jedzenia i spożywanie go; nawet, jeżeli on i jego dzieci nie mogą go strawić. Wierzy, że powinien wpoić Touce i Ayato ludzkie cechy, dzięki czemu będą mogli wieść szczęśliwe życie w ludzkim społeczeństwie. W pewien sposób jest człowiekiem renesansu; zna sztukę rzemiosła, gotuje oraz dobrze dogaduje się z innymi. Podczas walki Ayato mówi Kanekiemu, że nienawidzi go, ponieważ jest zbyt podobny do Araty.

FabułaEdytuj

PrzeszłośćEdytuj

W pewnym momencie swojego życia, Arata poznał Hikari i miał z nią dwójkę dzieci. Kiedy Hikari została zabita, Arata obiecał swoim dzieciom, że nigdy nie będą samotne.

Przeniósł się do sąsiedztwa w 20. dzielnicy, chcąc rozpocząć nowe, spokojne życie ze swoją rodziną. Wpoił swoim dzieciom, że życie jednocześnie w społeczeństwie ludzi i ghuli będzie ciężkie, ponieważ będą musieli chronić siebie. Zazwyczaj Arata zabierał potomstwo do biblioteki, by pomóc mu w nauce, pozwalał na zajmowanie się ptakami, a nawet pomagał podczas spożywania ludzkiego pokarmu. Podczas poszukiwania martwych ciał zawsze zostawiał dzieci same w domu. W noc, kiedy zniknął, został odnaleziony przez Kureo Mado i Yukinoriego Shinoharę. Jego dalsze losy pozostają nieznane. Jego kagune jest obecnie używane przez CCG jako zbroja.

W celu zdobycia pokarmu, Arata zbierał ciała martwych ludzi i ghuli. Pożywiał się także na innych ghulach, dzięki czemu zdołał przeobrazić swoje kagune w kakuję.

Specjalni inspektorzy Yukinori Shinohara oraz Iwao Kuroiwa używali Araty proto, quinque utworzonego z kagune Araty. Quinque to ma postać zbroi dopasowującej się do fizycznej budowy oraz umiejętności używającej go osoby. Atutem broni jest "pożeranie" właściciela. W zamian zyskuje on niesamowitą siłę równającą się tej należącej do ghuli. Jednakże, jeżeli jest używane przez zbyt długi okres czasu, doprowadza ono ciało do całkowitego wyczerpania oraz jest w stanie skonsumować nosiciela od środka. Quinque to jest używane przez specjalnych inspektorów, co dowodzi sile Araty.

W "Tokyo Ghoul √A", Shinohara wspomina podczas walki z Ayato, że ruchy Araty były powolne. Istnieje więc prawdopodobieństwo, że zbroja posiada swój własny umysł lub wolę.

CiekawostkiEdytuj

  • Arata lubi gotowanie ludzkiego jedzenia, przebywanie z innymi oraz naukę.
  • Arata kocha swoją żonę, Toukę i Ayato.
  • Jego pseudonim "Kolekcjoner Trupów" bierze się z tego, że zamiast polować na ludzi zbiera ciała, by się na nich pożywiać.

PrzypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki